Co słychać u Biedronek
W miesiącu maju 2018
PDF

Tematyka Kompleksowa:

1. W teatrze
2. Muzyka jest wszędzie
3. Łąka i jej mieszkańcy
4. Święto rodziców

• Poznajemy bliżej teatr- rekwizyty, sposób przygotowywania przedstawień itp.
• Potrafimy przedstawiać scenki za pomocą pacynek, kukiełek oraz własną grą aktorską
• Poznajemy remizę i samochód strażacki, wyposażenie i przeznaczenie- utrwalamy numery alarmowe do różnych służb
• Poznajemy różne instrumenty- aktywnie słuchamy muzyki, wykonujemy proste instrumenty -odkrywamy i poznajemy różne źródła dźwięku
• Wiemy kto mieszka na łące, poznajemy środowisko i jej mieszkańców.
• Określamy cechy charakterystyczne rodziców, ich ulubione zajęcia i przyzwyczajenia- uczymy się jak sprawiać im radość
• Wiemy gdzie pracują nasi rodzice
• Rozwijamy mowę komunikatywną przez różnego rodzaju zabawy i ćwiczenia
• Rozwijamy słuch fonematyczny- dzielimy słowa na sylaby i głoski, rozwiązujemy proste zagadki słuchowe
• Posługujemy się liczebnikami głównymi i porządkowymi , znamy figury geometryczne płaskie , posługujemy określeniami położenia przedmiotów względem siebie i drugiej osoby.
• Uczymy się w jaki sposób dbać o rośliny(co jest im potrzebne do życia)
• Przyglądamy się ludziom pracującym w ogrodach- zakładamy swój ogródek przedszkolny
• Rozwijamy sprawność manualną przez lepienie, rysowanie, wydzieranie, malowanie i konstruowanie z różnego materiału ( klocki, materiał
przyrodniczy itp. )

„Jestem duży”

Dla mamy jestem szkrabem.
- Mój skrzacie - woła tata.
Uwierzyć wciąż nie mogą,
że mam aż 4 lata.
Bo ja przecież wszystko wiem
i powtarzam cały dzień.

ref: Wasze dziecko jest już duże,
Może samo umyć buzię,
włożyć buty i ubranie
i ze smakiem zjeść śniadanie.
Umie zetrzeć kurze z szafki,
dba o książki i zabawki.
Zawsze grzecznie idzie drogą,
i nie ciągnie psa za ogon.

Pomagam chętnie mamie,
wyręczać lubię tatę,
mieć swoje obowiązki
chce każdy czterolatek.
Bo ja przecież wszystko wiem
i powtarzam cały dzień.

Ref: Wasze dziecko jest już duże,
Może samo umyć buzię,
włożyć buty i ubranie
i ze smakiem zjeść śniadanie.
Umie zetrzeć kurze z szafki,
dba o książki i zabawki.
Zawsze grzecznie idzie drogą,
i nie ciągnie psa za ogon.

 
W miesiącu kwietniu 2018
PDF

Tematyka Kompleksowa:
1. Wiosna dookoła
2. Wiosna na wsi
3. Szanujemy naszą ziemię
4. W teatrze

• Poznajemy zwiastuny wiosny- pierwsze kwiaty, powracające ptaki itp.
• Zakładamy hodowle roślin- wiemy co jest im potrzebne do życia i wzrostu
• Poznajemy zwierzęta ,które mieszkają na wiejskim podwórku, ich rodziny- wiemy co jedzą i poznajemy ich zwyczaje.
• Wiemy jakie znaczenie dla człowieka ma hodowla zwierząt.
• Poznajemy zasady zachowania się w stosunku do zwierząt ( szczególnie obcych)
• Poznajemy tajniki segregowania śmieci
• Wiemy jak należy dbać o naszą ziemię
• Poznajemy bliżej teatr- rekwizyty, sposób przygotowywania przedstawień itp.
• Potrafimy przedstawiać scenki za pomocą pacynek, kukiełek oraz własną grą aktorską
• Rozbudzamy ciekawość świata przez różne eksperymenty
• Potrafimy przeliczać w zakresie 9 liczebnikami głównymi i porządkowymi -także dodawać i odejmować na konkretach, porównywać liczebność zbiorów.
• Znamy figury geometryczne – potrafimy klasyfikować ze względu na jedną i więcej cech.
• Utrwalamy kierunki –prawo-lewo, w przód, do tyłu.
• W dalszym ciągu rozwijamy słuch fonematyczny- wyodrębniamy głoski na początku i na końcu wyrazów, dzielimy wyrazy na sylaby i głoski, odczytujemy globalnie wyrazy.
• Rozwijamy zasób słownictwa przez :codzienne głośne czytanie, rozwiązywanie zagadek, opowiadanie itp.
• Rozwijamy sprawność manualną przez: rysowanie, lepienie, malowanie, wydzieranie, układanie, wycinanie- w tym miesiącu zwracamy szczególną uwagę na umiejętność posługiwania się nożyczkami.
• Rozwijamy samodzielność dzieci poprzez zachęcanie do - dbania o kącik przyrody, nie niszczenie roślin, bezpieczne korzystanie z urządzeń ogrodowych, ubieranie się i rozbieranie, samodzielne porządkowanie miejsca zabaw i pracy.

„Wiosna w błękitnej sukience”

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

Piosenka „Bajeczki Książeczki”

1. Kolorowe strony i ładna okładka
przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą, by o nie dbano,
a to rzecz niełatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.

ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane byc chcą.
Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)

2. Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.

ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane być chcą.
Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.

 
W miesiącu marcu 2018
PDF

W MIESIĄCU MARCU U „BIEDRONEK”


Tematyka wiodąca:
1. Zwierzęta na świecie
2. Czy żyły dinozaury
3. Wiosna ach to ty
4. Nadchodzą święta Wielkanocne

  • Poznajemy zwierzęta egzotyczne – ich wygląd, sposób odżywiania się oraz cechy charakterystyczne
  • Poznajemy wybrane zwierzęta (dinozaury) i rośliny (np. olbrzymie paprocie) występujące kiedyś.
  • Poznajemy zwiastuny wiosny, obserwujemy zwierzęta i budzącą się do życia przyrodę.
  • Poznajemy chronione gatunki roślin
  • Zakładamy ogródek na parapecie – wiemy co potrzebne jest roślinom do życia
  • Poznajemy cechy charakterystyczne cechy nowej pory roku - wiosny
  • Poznajemy zwyczaje związane z obchodami Świąt Wielkanocnych( szczególnie w naszym regionie)
  • Znamy nazwę nowego miesiąca, potrafimy nazywać dni tygodnia wg kolejności
  • Rozwijamy umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Rozwijamy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach podczas zabaw z użyciem różnego rodzaju liczmanów
  • Rozwijamy słuch fonematyczny- dzielimy wyrazy na sylaby oraz proste wyrazy na głoski, odczytujemy całościowo nazwy przedmiotów.
  • Rozwijamy poczucie rytmu i umiejętności wokalne podczas zabaw z muzyką i piosenką.
  • Rozwijamy sprawność fizyczną dzieci przez zabawy ruchowe w sali i na świeżym powietrzu
  • Rozwijamy kreatywność i sprawność manualną poprzez zabawy twórcze z różnorodnych materiałów plastycznych (i nie tylko ) i konstrukcyjnych.
  • Rozwijamy sprawności podczas coraz bardziej samodzielnego ubierania się i rozbierania

 

Dinozaur w szafce

I. Dziś w przedszkolu, w szafce Oli
coś tupało, coś szurało, coś syczało.
Gdy ją pani otworzyła, coś wypadło
i od razu kapcie Oli zjadło.

Ref.: Kto polubi dinozaura,
dinusia dzidziusia?
Malutki jest i zgubił się swej mamie.
Kto pogłaska go po głowie i bajkę opowie?
Kto dinozaurem dziś się zajmie?

II. Biega Dino po dywanie,
paszczą kłapie, za ubranka dzieci łapie!
Ale dzieci się nie boją dinozaura,
pani nawet nosek mu wytarła!

Ref.: Kto polubi...

III. Usiadł Dino przy stoliku głodny taki!
Połknął książkę, dwa mazaki.
Pogryzł zeszyt i pochrupał wszystkie kredki,
a na koniec Majce zjadł skarpetki!

Ref.: Kto polubi...

IV. Po spacerze wszystkie dzieci go szukały,
ale zniknął Dinuś mały...
Pewnie mama go znalazła i zabrała.
Cała nasza grupa posmutniała.

Ref.: Kto polubi...

 
W miesiącu lutym 2018
PDF

W miesiącu Lutym u „Biedronek”


1. W karnawale same bale
2. Zimowe zabawy
3. Tak mija nam czas
4. Czy jesteśmy sami w kosmosie?
5. Gogolin nasze miasto

  • Poznajemy tradycje i zwyczaje dotyczące karnawału w naszym regionie
  • Uczestniczymy w balu karnawałowym dla dzieci
  • Poznajemy sposoby bezpiecznego spędzania czasu zimą
  • Znamy cechy charakterystyczne zimy
  • Poznajemy sposoby odmierzania czasu, znamy dni tygodnia(4-5 latki), oraz nazwę bieżącego miesiąca.
  • Poznajemy zasady hodowli niektórych roślin- sadzimy
  • Poznajemy układ słoneczny- podstawowe wiadomości
  • Poznajemy historię naszego miasta ,poznajemy herb i flagę Gogolina odwiedzamy ciekawe zakątki .
  • Znamy swój adres zamieszkania.
  • Znamy następstwo dni i nocy –posługujemy się określeniami : dziś, wczoraj, , jutro.
  • Przeliczamy w zakresie 8 liczebnikami głównymi i porządkowymi; klasyfikujemy wg jednej i więcej cech; dodajemy i odejmujemy na konkretach
  • Rozwijamy słuch fonematyczny – dzielimy zdania na wyrazy, słowa na sylaby, rozpoznajemy głoski na początku i na końcu wyrazów, odczytujemy całościowo nazwy przedmiotów.
  • Rozwijamy poczucie rytmu i umiejętności wokalne podczas zabaw z muzyką i piosenką. 
  • Rozwijamy sprawność fizyczną dzieci przez zabawy ruchowe w sali i na świeżym
  • Rozwijamy kreatywność i sprawność manualną poprzez zabawy twórcze z różnorodnych materiałów plastycznych (i nie tylko )i konstrukcyjnych.
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 następna > ostatnia >>
Strona 1 z 5