Co słychać u Biedronek
W miesiącu lutym 2018
PDF

W miesiącu Lutym u „Biedronek”


1. W karnawale same bale
2. Zimowe zabawy
3. Tak mija nam czas
4. Czy jesteśmy sami w kosmosie?
5. Gogolin nasze miasto

  • Poznajemy tradycje i zwyczaje dotyczące karnawału w naszym regionie
  • Uczestniczymy w balu karnawałowym dla dzieci
  • Poznajemy sposoby bezpiecznego spędzania czasu zimą
  • Znamy cechy charakterystyczne zimy
  • Poznajemy sposoby odmierzania czasu, znamy dni tygodnia(4-5 latki), oraz nazwę bieżącego miesiąca.
  • Poznajemy zasady hodowli niektórych roślin- sadzimy
  • Poznajemy układ słoneczny- podstawowe wiadomości
  • Poznajemy historię naszego miasta ,poznajemy herb i flagę Gogolina odwiedzamy ciekawe zakątki .
  • Znamy swój adres zamieszkania.
  • Znamy następstwo dni i nocy –posługujemy się określeniami : dziś, wczoraj, , jutro.
  • Przeliczamy w zakresie 8 liczebnikami głównymi i porządkowymi; klasyfikujemy wg jednej i więcej cech; dodajemy i odejmujemy na konkretach
  • Rozwijamy słuch fonematyczny – dzielimy zdania na wyrazy, słowa na sylaby, rozpoznajemy głoski na początku i na końcu wyrazów, odczytujemy całościowo nazwy przedmiotów.
  • Rozwijamy poczucie rytmu i umiejętności wokalne podczas zabaw z muzyką i piosenką. 
  • Rozwijamy sprawność fizyczną dzieci przez zabawy ruchowe w sali i na świeżym
  • Rozwijamy kreatywność i sprawność manualną poprzez zabawy twórcze z różnorodnych materiałów plastycznych (i nie tylko )i konstrukcyjnych.
 
W miesiącu styczniu 2018
PDF

W miesiącu styczniu u Biedronek:

1. Zimowe potrzeby ptaków
2. Kochamy Babcie i Dziadziusia
3. Interesuje się książką

• Uczymy się pomagać ptakom przetrwać zimę(dokarmiamy je) poznajemy ich wygląd np. sikorka, wróbel, gil.
• Pamiętamy o naszych Babciach i Dziadkach- gościmy ich w przedszkolu.
• Utrwalamy nazwy i kształty figur geometrycznych,
• Poznajemy określenia wąski-węższy, szeroki- szerszy, taki sam.
• Przeliczamy w zakresie 8-u, posługujemy się liczebnikami głównymi (jeden, dwa itd.) oraz porządkowymi (pierwszy, drugi itd.)
• Próbujemy posługiwać się nożem i widelcem (4-5 latki)
• W miarę możliwości staramy się być samodzielni- ubieranie, rozbieranie itp.
• -samodzielne ubieranie się ( 5l zapinanie zamków)
• - samodzielne przygotowywanie przyborów do zajęć i sprzątanie
• po zajęciach (szczególnie plastycznych)
• Używamy zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach- kulturalnie odnosimy się do innych ludzi.
• Uczymy się określać ilość wyrazów w zdaniu i dzielić je na sylaby oraz rozpoznawać głoski na początku wyrazów (4-5- latki).
• Tworzymy zdania z podanym wyrazem
• Poznajemy właściwości magnesu
• Rozwijamy sprawność fizyczną dzieci przez różnorodne zabawy i ćwiczenia ruchowe
• Przebywamy na świeżym powietrzu – ubieramy się zgodnie z aurą pogodową
• Rozwijamy poczucie rytmu i umiejętność „gry” na instrumentach- poznajemy trójkąt jego brzmienie.
• Rozwijamy sprawność manualną przez budowanie, lepienie, wydzieranie, rysowanie ,wycinanie gwiazdek, rysowanie nicią umoczoną w farbie, wyklejanie ramek różnymi materiałami.

„Mój dziadek”

Mój dziadek dziś w dobrym humorze, na wnuki spogląda rad.
Odświętne ubranko założę, zaśpiewam dziadkowi „sto lat”.

Ref:
Bo dzisiaj Dzień Dziadka, już śpiewa gromadka:
Żyj dziadku nam długo, sto lat,
W radości i w zdrowiu, z uśmiechem i w słońcu.
Niech wiele będzie tych dat.

A dziadek łzy z oczu ociera, z radości gdy słyszy ten śpiew.
Więc wszyscy śpiewajmy już teraz, Agatka i Marek i Lech.

Piosenka Dla ukochanej Babci
1. Raniutko dzisiaj w okno słoneczko zapukało
To babci twojej święto Cichutko zaszeptało
Więc zrywam się i biegnę po najpiękniejsze kwiaty
Żyj dla nas babciu droga tysiąc lat

Ref. Dla ukochanej babci dziś moje są życzenia
Bądź babciu zawsze zdrowa i nigdy nie smuć się
Ty zawsze znajdziesz chwile by moje otrzeć łzy
W podzięce ja dla ciebie –piosenkę śpiewam dziś

2. Nie gniewaj się babuniu że czasem cię nie słucham
Lecz tylko tobie szepnę sekrety swe do ucha
Bo jesteś tak cierpliwa cudowna i kochana
Na świecie takiej babci nie ma nikt

 
W miesiącu grudniu 2017
PDF

W MIESIĄCU GRUDNIU U „BIEDRONEK”
Tematyka wiodąca:
1. Wszystkie dzieci Mikołaja kochają
2. Nadeszła zima
3. W oczekiwaniu na Święta Bożego Narodzenia

  • - Poznajemy bliżej postać Świętego Mikołaja. Gościmy go
  • U nas i wspólnie się bawimy.
  •  Poznajemy pracę górnika- gościmy górnika w przedszkolu
  •  Poznajemy cechy charakterystyczne nowej pory roku, wiemy jak nazywa się bieżący miesiąc.
  •  Pomagamy ptakom przetrwać mrozy
  •  Poznajemy w jaki sposób ludzie przygotowują się do Świąt Bożego Narodzenia
  •  Poznajemy symbolikę i tradycje zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia
  •  Uczestniczymy we wspólnej przedszkolnej Wigilii( wiemy jak trzeba się zachować, potrafimy składać sobie nawzajem życzenia i łamać się opłatkiem)
  •  Słuchamy opowiadań i wierszy o Świętach- potrafimy wyciągać proste wnioski, opowiadać
  •  Wspólnie ubieramy choinkę, dekorujemy naszą salę
  •  Rozwijamy sprawność manualną przez: malowanie, rysowanie, wycinanie ,lepienie , konstruowanie itp.
  •  Posługujemy się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 5 i więcej, (5-l siedem i więcej)
  •  Rozwijamy słuch fonematyczny przez dzielenie słów na sylaby oraz (5l)rozpoznawanie głosek w nagłosie i wygłosie ( na początku i na końcu wyrazów)
  •  Pracujemy nad samodzielnością dzieci podczas :ubierania się i rozbierania, czynności samoobsługowych , nakrywania do stołów , korzystania z serwetek (5l wprowadzenie noży – próby samodzielnego krojenia)
  •  Przyzwyczajamy dzieci do dbania o własny wygląd
  •  Śpiewamy piosenki- słuchamy kolęd- próbujemy je śpiewać i grać na instrumentach oraz bawimy się przy muzyce.

„Pani zima”- piosenka- wszystkie dzieci
I.Pędzą sanie białą drogą
Wieje zimny wiatr
A na saniach Pani Zima
jedzie poprzez świat

Ref. A płatki śniegu lecą z nieba
Tańczą jak im wietrzyk gra
Skrzą się w słońcu białym puchem
Zasypując świat 2x

II. Już kałuże zamarznięte
Już na drzewach szron
Zaspy w polu, zaspy w lesie
I wiatr dmucha wciąż

III. Konie dzwonią podkówkami
W uszy szczypie mróz
Pani zima się uśmiecha
Jakże pięknie tu

Tupu tup po śniegu

Przyszła zima biała śniegu nasypała
Zamroziła wodę staw przykryła lodem
Ref.
Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepmy bałwanka

Kraczą głośno wrony marzną nam ogony
Mamy pusto w brzuszku dajcie nam okruszków!

Ciepłe rękawice i zimowy szalik
Białej groźnej zimy nie boje się wcale

 
W miesiącu listopadzie 2017
PDF

W MIESIĄCU LISTOPADZIE U „BIEDRONEK” :

Tematyka wiodąca:
1. Domy i domki
2. W baśniowym świecie
3. Szaruga jesienna
4. Lekarz naszym przyjacielem

  • Poznajemy bajki i baśnie –bawimy się w teatr
  • Poznajemy prace lekarzy o różnych specjalnościach.
  • Organizujemy „Kącik Lekarski” w naszej sali, do wspólnych zabaw
  • Poznajemy typowe zjawiska atmosferyczne o tej porze roku- wiatr, deszcz, mgła, mżawka, śnieg.
  • Wiemy że należy ubierać się stosownie do pogody.
  • Poznajemy zwyczaje związane z Andrzejkami
  • Systematycznie zachęcamy dzieci do większej samodzielności podczas : jedzenia, ubierania się i rozbierania, załatwiania potrzeb fizjologicznych, przygotowania miejsc do wykonywania prac plastycznych
  • Rozwijamy sprawność manualną i kreatywność przez: lepienie, malowanie, rysowanie, wycinanie stemplowanie podczas zabaw kierowanych i samorzutnych
  • Posługujemy się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 4 i więcej, poznajemy pojęcie para,
  • Manipulujemy figurami geometrycznymi nazywamy : kwadrat, trójkąt i koło.
  • Zachęcamy do używania form grzecznościowych i posługiwania się umiarkowanym tonem głosu
  • Rozwijamy zasób słownictwa przez rozwiązywanie i układanie zagadek, czytanie literatury dziecięcej
  • Rozwijamy zainteresowania czytelnicze –poznajemy bibliotekę, zasady wypożyczania książek.
  • Zwracamy uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie, poznajemy nazwę miesiąca.

„Szczotka, Pasta”
Szczotka pasta, kubek, ciepła woda,
tak się zaczyna wielka przygoda,
myje zęby, bo wiem dobrze o tym,
kto ich nie myje ten ma kłopoty.

Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, Szczotko, hej szczoteczko! o! o! o!
Zatańcz ze mną tańcz w kółeczko. o! o! o!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. o! o! o!
Po jedzeniu kręć się żwawo. o! o! o!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. o! o! o!
Po jedzeniu kręć się żwawo. o! o! o!
Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć!

 
Strona 2 z 6