W miesiącu lutym 2019
PDF

Tematyka zajęć :
• Zwierzęta egzotyczne
• Zwierzęta hodowane w domu
• W kosmosie
• Robimy zakupy

- zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi w Afryce ich nazwami i wyglądem
- zapoznanie i wyjaśnienie pojęć: safari, sawanna, dżungla
- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań , analizowania treści utworu, przewidywania następstw i kolejności zdarzeń
- doskonalenie umiejętności łączenia za pomocą kleju różnych materiałów
- kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej , umiejętności rozluźniania nadmiernego napięcia mięśniowego
- kształtowanie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu treści słownej, poczucia rytmu, estetyki ruchów
- ćwiczenie spostrzegawczości ,porównywanie długości , porządkowanie od najdłuższej do najkrótszej
- poznawanie ciekawostek dotyczących ogrodów zoologicznych
- kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez obcowanie z muzyką , w tym muzyką afrykańską
- poznawanie sposobów właściwej pielęgnacji zwierząt domowych
- rozumienie konieczności niesienia pomocy cierpiącym i chorym zwierzętom
- ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny
- doskonalenie umiejętności czworakowania w tył, w przód i ze zmiana kierunków
- kształtowanie umiejętności posługiwania się nożyczkami, kolorowania według kodu
- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 i więcej
- rozwijanie zainteresowań wszechświatem . uświadomienie ,że Ziemia krąży wokół słońca
- kształtowanie umiejętności ruchów naśladowczych
- kształtowanie umiejętności mierzenia odległości za pomocą jednostek miary jaką jest ,, stopa’’
-zapoznanie z postacią wielkiego astronoma Kopernika
- kształtowanie umiejętności układania poszczególnych elementów w całość
- doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej
- zapoznanie ze sposobami robienia zakupów
- zapoznanie wyglądem oraz przeznaczeniem portmonetki jak również monetami 1 zł, 2 zł, 5 zł
- ćwiczenie spostrzegawczości, uwagi i pamięci
- posługiwanie się monetami w sytuacji kupna i sprzedaży
- rozwijanie umiejętności manualnych związanych z malowaniem, rysowaniem, rysowaniem po śladzie i kropeczkach
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej

 

,,Miała baba koguta’’

I
Miała baba koguta, koguta, koguta
Wsadziła go do buta, do buta hej!
O, mój miły kogucie, kogucie
Kogucie, kogucie, kogucie, kogucie
Jakże ci tam w tym bucie, w tym bucie
W tym bucie, w tym bucie jest?

II
Miała baba indora, indora, indora
Wsadziła go do wora, do wora hej!
O, mój miły indorze, indorze
Indorze, indorze, indorze, indorze,
Czy ci dobrze w tym worze, w tym worze
W tym worze, w tym worze jest?

III
Miała baba barana, barana, barana
Wsadziła go do siana, do siana hej!
O, mój miły baranie, baranie
Baranie, baranie, baranie, baranie
Czy ci dobrze w tym sianie, w tym sianie
W tym sianie, w tym sianie jest?

IV
Miała baba koguta, koguta, koguta
Wsadziła go do buta, do buta hej!
O, mój miły kogucie, kogucie
Kogucie, kogucie, kogucie, kogucie
Jakże ci tam w tym bucie, w tym bucie
W tym bucie, w tym bucie jest?

V
Miała baba indora, indora, indora
Wsadziła go do wora, do wora hej!
O, mój miły indorze, indorze
Indorze, indorze, indorze, indorze,
Czy ci dobrze w tym worze, w tym worze
W tym worze, w tym worze jest?

 

,, Bajeczki , książeczki’’

I
Kolorowe strony i ładna okładka.
Przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą by o nie dbano, a to rzecz nie łatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.

 

REF.
Bajeczki, książeczki kolorowe są.
Na pólkach ,regałach czytane być chcą.
Tu książę, księżniczka, czarownica zła.
A Pinokio mały , długi nos znów ma.

 

II
Kiedy jest mi smutno, zawsze rozwesela,
O różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę,
O swoje książeczki zawsze dbam.