W miesiącu marcu 2019
PDF

Tematyka miesiąca:
• Skąd bierzemy pieniądze
• Marcowa pogoda
• Witamy wiosnę
• Powrót ptaków

 

- poznajemy zajęcia pracowników naszego przedszkola, zauważamy potrzebę i wagę ich pracy
- poznajemy ćwiczenia kształtujące prawidłowe wysklepienie stopy
- poznajemy zasady funkcjonowania banku, jego pracowników oraz pojęcia : bankomat, karta płatnicza, PIN karty
- poznajemy sposoby oszczędzania i przechowywania pieniędzy
- wykorzystujemy wiedzę zdobyta podczas wycieczki do banku projektując własną kartę płatniczą
- rozwijamy umiejętności związane z odtwarzaniem krótkich , rytmicznych fragmentów za pomocą najprostszych form ruchu : klaskanie , tupanie
- doskonalimy umiejętności przeliczania zgromadzonych monet, utrwalenie pojęć: więcej – mniej- tyle samo
- zwracamy uwagę na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
- kształtujemy umiejętność tworzenia słów poprzez dobieranie odpowiednich sylab
- rozwijamy umiejętności związane z logicznym myśleniem, łączeniem poszczególnych elementów w logiczna całość
- rozwijamy umiejętności związane z formułowaniem wielozdaniowych wypowiedzi
- kształtujemy umiejętności wyodrębniania charakterystycznych cech marcowej pogody
- prowadzimy kalendarz pogody
- doskonalimy umiejętności związane z obrysowywaniem , wycinaniem
- doskonalimy umiejętności związane z przeliczaniem w zakresie 8 , wyodrębnianie składników tej liczby
- rozróżnianiem prawej i lewej strony
- rozwijamy umiejętności związane z kodowaniem
- rozwijamy umiejętności wokalno- taneczne podczas śpiewania piosenek
- doskonalimy umiejętności związane z grą na wybranych instrumentach perkusyjnych
- prowadzimy rozmowy na temat zmian zachodzących w przyrodzie, cech przedwiośnia – wdrażanie do dłuższych wypowiedzi
-wykonujemy gazetkę tematyczną „Zwiastuny wiosny” – podajemy elementy, nazywamy co przedstawiają (ćwiczenia słownikowe)
- eksponujemy w Kąciku Książki pozycji traktujących o przedwiośniu i wiośnie.
- przeglądamy czasopisma o tematyce przyrodniczej – wyszukujemy zwiastuny wiosny, np.: przebiśniegi, krokusy, bociany, bazie; omawianie obrazków
- oglądamy naturalne okazy przebiśniegów , krokusów w przydomowych ogródkach – określamy ich wygląd, kształt kwiatów i liści, poruszamy aspekt roślin chronionych
-obserwujemy gałązki wierzbowe (pochodzące z przecinki wiosennej) w Kąciku Przyrody – zwracamy uwagę na wpływ ciepła, światła i wody na rozwijanie się listków
- obserwujemy aurę – dzielimy się z innymi swoimi spostrzeżeniami
–obserwujemy kiełkujące rośliny w Kąciku Przyrody. Spożywamy wyhodowany szczypiorek, rzeżuchę i natkę pietruszki
- układamy obrazki z części, puzzli, klocków obrazkowych
- dorysowujemy do obrazków brakujące elementy
- doskonalimy umiejętności związane z wyodrębnianiem głosek w nagłosie, wygłosie słów

  

,, Wiosna’’

I
Chociaż na podwórku jest jeszcze zimno
I trochę za wcześnie robi się ciemno
To wszystkie dzieciaki stale myślą o tym,
Kochana wiosenka jest już za płotem.

REF.
Wiosno nasza , kochana wiosenko
Przybądź do nas , przybądź do nas prędko.
Posiej z nami kwiatki i listki na drzewach.
Niechaj ozimina zaszumi zaśpiewa.

II
Chłopcy już zrobili ze słomy Marzannę,
A dziewczynki z panią ubrały ją ładnie.
Spalimy ją dzisiaj, wrzucimy do rzeki.
Niech płynie het, het w świat daleki.

 

 

,, Do widzenia panie Bałwanie’’

I
Już za oknem coraz dłuższy dzień
Pan Bałwanek w oczach topi się
Zamiast śniegu deszczyk pada kap, kap, kap
Wiosnę zapowiada nam

Ref.
Hej do widzenia panie Bałwanie
Już dłużej z nami pan nie zostanie
Znów pan powinien śniegu zjeść
Lecz jest wiosna , no to cześć

II

Już za oknem kwitnie pierwszy kwiat
I zielony prawie cały świat
I ptaszęta przyleciały fr,fr,fr
I motylek w tańcu drży