Co słychać u Motylków
W miesiącu czerwcu 2018
PDF

CO SŁYCHAĆ W CZERWCU U ,, MOTYLKÓW''

• poznajemy zasady bezpiecznego wypoczynku w czsie wakacji, wiemy jak sie należy zachować nad wodą , w lesie czy też w górach

• zachęcamy wszystkich do aktywnego wypoczynku w czasie wakacji

• poznajemy kolory lata, wiemy co to jest tęcza i skąd sie bierze, potrafimy chronić sie przed słońcem oraz znamy zasady postepowania w czasie burzy

• przygotowujemy się do pożegnania przedszkola i rozpoczęcia nauki w szkole

• doskonalimy umiejętność czytani oraz dokonywania syntezy i ananlizy słuchowej

• rozwijamuy i doskonalimy umiejętności matematyczne nabyte w ciągu roku szkolnego

• rysujemy, malujemy na określony temat i na temat dowolny

• bawimy sie w ogrodzie , zachęcamy do aktywnego

Wszystkim zarówno dzieciom jak i rodzicom życzymy miłego odpoczynku i udanych wakacji

 

,, NIECH ŻYJĄ WAKACJE'' – piosenka

1. Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas

2. Gorące złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.

3. Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

4. Pojedzie z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.

5. Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońc
Wolny swobodny czas.

 

,, HEJ PRZEDSZKOLE UKOCHANE '' - piosenka

1. Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

2. A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

3. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

 
W miesiącu maju 2018
PDF

CO SŁYCHAĆ W MAJU,, MOTYLKÓW''

• poznajemy pracę bibliotekarza, odwiedzamy bibliotekę, wiemy jak powstaje książka , tworzymy własną książkę, potrafimy powiedzieć czym zajmuje się ilustrator , a czym introligator, wiemy jak dbać o książki
• poznajemy świat fauny i flory wiosennej łąki, rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta ją zamieszkujące oraz rośliny na niej rosnące, znamy jej znaczenie dla ludzi i zwierząt
• wiemy jak nazywają się i gdzie pracują nasi rodzice, potrafimy opisać ich wygląd zewnętrzny, wiemy , że należy szanowsać rodziców i pomagać im
• poznajemy życie dzieci na całym świecie, wiemy że mają takie same potrzeby jak my , uczymy się szacunku do ludzi innej kultury i innego koloru skóry
• klasyfikujemy przedmioty według jednej lub kilku cech, poznajemy cyfrę 9 oraz cyfrę 0 , kojarzymy liczbę elementów zbioru z zapisem graficznym, przeliczamy, dodajemy i odejmujemy w zakresie 9 i więcej, używamy pojęć co drugi co trzeci,poznajemy wartość monet, dokonujemy pomiaru używając do tego kroków, rozwijamy umiejętność kodowania i dekodowania, próbujemy zapisywać czynności matematyczne za pomocą znaków i liczb,
• doskonalimy umiejętność czytania i czytania globalnego, rozwijamy umiejętność wypowiadania się na różne tematy, dokonujemy syntezy i analizy słuchowej zdań, słów, poznajemy nową literę Ł,
• rozwijamy spostrzegawczość wzrokową -układamy historyjkę obrazkową, wyszukujemy różnic między obrazkami , układamy obrazek z kilku części,
• rozpoznajemy odgłosy zwierząt żyjących na łące,
• poznajemy rozwój żaby i motyla,
• rozwijmy wyobraznię – malujemy wiosenną łąkę, wykonujemy prace plastyczne na różne tematy, doskonalimy umiejętność kreślenia linii literopodobnych w liniaturze
• rozwijamy poczucie rytmu, śpiewamy nowe piosenki, przygotowujemy się do przedstawiena teatralnego ,, Brzydkie kaczątko'',
• rozwijamy sprawnpść fizyczną uczestniczymy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych w sali przedszkolnej i na powietrzu

,, JESTEŚ MAMO SKARBEM MYM ''

1. Kiedy mija noc i dzień nastaje
zawsze mówisz mi witaj kochanie
po czym tulisz mnie , czule całujesz
więc zaśpiewam ci to co ja czuję
proszę otwórz serce swe
niech w nie wpadną słowa te
które tobie teraz ja
podarowć właśnie chcę

Ref.: Jesteś mamo skarbem mym
kocham ciebie z całych sił
jesteś wszystkim tym co mam
wszystko tobie jednej dam

2. Kiedy mija dzień i noc nastaje
mówisz miłych snów mojekochanie
po czym tulisz mnie , czule całujesz
więc zaśpiewam ci to co ja czuję
proszę otwórz serce swe
niech w nie wpadną słowa te
które teraz tobie ja
podarowć właśnie chcę

 

,, WESOŁARODZINKA''- piosenka

1. My rodzinę dobrą mamy
zawsze razem się trzymamy
i choć czasem czas nas goni
my jak palce jednej dłoni

Ref.: Mama , tata, siostra, brat
ija – to mój mały świat
dużo słońca , czase grad
to wesoły jest mój świat

2. Mama zawsz kocha czule
ja do mamy się przytulę
tata kocha lecz inaczej
uspakaja kiedy płaczę

3. Gdy napsocę i nabroję
siedzę w kącie bo się boję
tata skarci pożałuje
a mamusia pocałuje

4. Kiedy nie ma taty, mamy
wszyscy sobie pomagamy
i choć sprzątać nie ma komu
jest wesoło w naszym domu

 
W miesiącu kwietniu 2018
PDF

CO SŁUCHAĆ U ,, MOTYLKÓW '' W KWIETNIU

• poznajemy pracę rolnika, wiemy jakich używa narzędzi i maszyn, potrafimy je nazwać, znamy zwierzęta z wiejskiej zagrody – rozpoznajemy je wsród innych, znamy ich znaczenie w życiu człowieka, wiemy jak powstaje chleb i lizaki
• wiemy co to jest ekologia, znamy zasady ochrony otaczającej nas przyrody, potrafimy segregować śmieci
• wyruszamy na wiosenną wycieczkę do lasu, spotykamy się z lesnikiem , poznajemy jego pracę oraz zasady zachowania sie w lesie oraz jego ochrony , obserwujemy las wiosną , słuchamy śpiewu ptaków, szukamy wiosennych kwiatów
• wiemy ,że jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce a nasze rodzinne miasto to Gogolin, znamy symbole narodowe , potrafimy zaśpiewać hymn, wiemy także , że nasz kraj należy do Unii Europejskiej
• znamy największe miasta Polski , znamy ich cherby i legendy , poznajemy różne regiony naszego kraju
• poznajemy nowe litery J, W,F czytamy proste teksty, układamy i odczytujemy podpisy pod obrazkami,
• rozwijamy spostrzegawczość słuchową dzielimy słowa na sylaby i głoski, wyodrębniamy poszczególne głoski, wyszukujemy słów zawierających daną głoskę
• klasyfikujemy przedmioty ze względu na jedną lub więcej cech, poznajemy cyfrę 8, kojarzymy jej zapis z liczbą elementów, doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 8 i więcej posługujemy się liczebnikami głównymi i porządkowymi, rozwiązujemy proste zadania z tekstem, poznajemy znaczenie znaku matematycznego +, utrwalamy znak =, dodajemy i odejmujemy w zakresie 8 i więcej, dokonujemy pomiaru używając sznurka, porównujemy wyniki pomiarów
• rozwijamy i doskonalimy umiejetność rysowania linii literopodobnych w liniaturze , rozwijamy sprawność dłoni poprzez rysowanie , kolorowanie malowanie lepienie i wyklejanie
• rozwijamy sprawność fizyczną uczestniczymy w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych w sali oraz w ogrodzie przedszkolnym
• obserwyjemy wiosenną przyrodę , idziemy do lasu , odwiedzamy zagrodę
• rozwijamy poczucie rytmu oraz umiejętności wokalne , uczymy się nowych piosenek oraz układów tanecznych

 

,, DZIWNE ROZMOWY '' - piosenka

1. W chlewiku mieszka świnka,
Co trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
To ona Kwi, Kwi, kwi!

2. Opodal chodzi kaczka,
Co Krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej dzień dobry,
A ona kwa, kwa, kwa

3. Przed budą trzy szczeniacki,
Podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię cicho pieski,
A one hau, hau, hau

4. Na drzewie siedzi wrona,
Od rana trochę zła.
Gdy pytam jak się miewasz?
To ona kra, kra, kra

5. W kurniku są kokoszki,
co jajek mają sto
ja mówię im dzień dobry,
a one ko, ko, ko,

 

,, JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM '' - piosenka

ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty

1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojada nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

2. Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

3. Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

4. Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

 
W miesiącu marcu 2018
PDF

CO SŁYCHAĆ W MARCU U ,, MOTYLKÓW''

• oczekujemy na wiosnę obserwujemy jej pierwsze oznaki, poznajemy cechy charakterystyczne wiosny, wiemy co oznacza przysłowie ,, w marcu jak w garncu'', zaznaczamy pogodę w kalendarzu , utrwalamy dni tygodnia poznajemy wiersz J. Brzechwy ,, Tydzień''
• wzbogacamy wiedzę pzryrodniczą, wiemy które ptaki powracają do nas wraz z nadejściem wiosny i co dzieje się w ptasich gniazdach, potrafimy nazwać pierwsze wiosenne kwiaty, wiemy co jest potrzebne roślinom do prawidłowego wzrostu, zakładamy wiosenną hodowlę roślin w kąciku przyrody,
• wiemy na czym polegają wiosenne prace w ogrodzie, nazywamy i rozpoznajemy narzędzia ogrodnicze porzadkujemy przedszkolną grządkę
• poznajemy i kultywujemy zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi, spotykamy się z twórcą ludowym poznajemy techniki ozdabiania wielkanocnych jajek
• poznajemy kolejne litery G, C rozwijamy syntezę i analizę słuchową, czytamy proste zdania i teksty, potrafimy układać napisy do obrazków
• rozwijamy mowę czynną wypowiadamy się na różne tematy, słuchamy utworów literackich dla dzieci
• doskonalimy umiejętność przeliczania używając liczebników głównych i porządkowych, posługujemy sie cyframi w zakresie 7 i wiecej, rozwijamy umiejętność porządkowania zbiorów rosnąco oraz odzwierciedlania liczebności zbioru na zbiorach zastępczych; doskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania,
• słuchamy aktywnie muzyki klasycznej , rozwijamy poczucie rytmu przez zabawy rytmiczne , poznajemy gamę dzwięków próbujemy układać własną melodię, śpiewamy piosenki oraz poznajemy taniec disco
• wykonujemy prace plastyczne rozwijające naszą wyobraznię i sprawność manualną oraz umiejętność wykonywania polecen ściśle według instrukcji ,
• rozwijamy sprawność manualną – rysujemy linie literopodobne w liniaturze
• wykonujemy eksperymenty – doświadczamy świata wszystkimi zmysłami
• chodzuimy na spacery , obserwujemy przyrodę , zauważamy zachodzące w niej zmiany,
• rozwijamy sprawność fizyczną uczestniczymy w zabawach ruchowych w sali, ogrodzie przedszkolnym oraz na sali gimnastycznej PSP Nr 2
• uczestniczymy w lekcji w klasie III – poznajemy szkołę
• wiemy ,że dym tytoniowy szkodzi zdrowiu – uczestniczymy w konkursie na plakat ,, NIE PAL - DYM SZKODZI''

,, POLKA FASOLKA '' - piosenka

1. Co tam sadzi pan Jeremi
sadzi w polu fasolę
po ziarenku bęc do ziemi
jaki taki plon zbiorę

ref.: Do re mi fa sol la
fa sol la si do
do re mi fa sol la
fa sol la sol fa

2. Już po tyczce w górę pnie się
wesolutka fasola
pan Jeremi worek niesie
hop fasolo do wora

ref.: Do re mi......

3. Prosi żonę pan Jeremi
żono łuskaj fasolę
i fasolę gotujże mi
zanim wrócę na pole

ref.: Do re mi ......

,, PROMYK SŁOŃCA '' - piosenka

1.Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał: "Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może!"

Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory? (WIOSNA!)
Zazieleni pola, bory?

2.Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał krótką piosenkę.
Daj wiosenko kwiatków troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.

Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory? (WIOSNA!)
Zazieleni pola, bory?

3.I wiosenka go posłuchała,
Kolorowe kwiaty nam dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.

Ref. Obudziła pąki kwiatów! (WIOSNA!)
Pokazała gniazda ptakom! (WIOSNA!)
Wygoniła misia nory! (WIOSNA!)
Ożywiła pola, bory!
i

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>
Strona 1 z 4