Co słychać u Motylków
W miesiącu styczniu 2019
PDF

 STYCZEŃ U ,, MOTYLKÓW''

• zapoznanie dzieci ze zjawiskiem różnic czasowych (dwie półkule Ziemi), poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu, rozwijanie umiejętności rozumienia pojęcia czas,
• doskonalenie umiejętności działania zgodnie z instrukcją obrazkową;
• rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej wyrazów;
• utrwalenie informacji o cykliczności pór roku; rozwijanie postrzegania wzrokowego poprzez wskazywanie różnic pomiędzy obrazkami; doskonalenie wiedzy dzieci na temat czterech pór roku i ważnych świąt w kalendarzu;
• rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez utrwalenie znajomości nazw miesięcy w roku i informacji o ich przemienności; doskonalenie umiejętności rozumienia przysłów; rozwijanie spostrzegania wzrokowego poprzez wskazywanie różnic pomiędzy wyrazami;
• utrwalenie nazw dni tygodnia i ich przemienności; doskonalenie umiejętności posługiwania się takimi przyimkami jak: przedwczoraj, wczoraj, dziś, jutro, pojutrze;
• utrwalenie liczby 7 w kontekście dni tygodnia, wprowadzenie liczby i cyfry 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym;
• wprowadzenie litery U, u i S, s doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem czytanego tekstu; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach;
• rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych: koło i trójkąt; rozwijanie umiejętności matematycznych i percepcji wzrokowej poprzez segregowanie, rozdzielanie symboli graficznych według przyjętego kryterium;
• rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie
• utrwalenie informacji o sposobach chronienia swego ciała przed mrozem i wiatrem;
• odtwarzanie rytmów ruchowo-słuchowo-wzrokowych; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe, naśladowanie sposobu poruszania się zwierząt;
• doskonalenie postawy szacunku wobec osób starszych; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
• stosowanie pojęć: wcześniej, później, obecnie; doskonalenie sprawności grafomotorycznej; doskonalenie umiejętności wyróżniania figury z tła; doskonalenie umiejętności dramowych i pantomimicznych;
• rozwijanie umiejętności manualnych przy wykonywaniu upominku dla babci; uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru;
• określanie kierunków na kartce papieru; rozwijanie sprawności manualnej;
• kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej; pobudzanie do działań artystycznych (odgrywanie scenek);
• przypomnienie zasad bezpiecznej zimowej zabawy; rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych: kwadrat, prostokąt; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach związanych z zabawami zimowymi;

 

,, ŚNIEGOWA SAMBA'' – piosenka


1. W naszym przedszkolu tańczymy sambę
w naszym przedszkolu wspaniały bal
podnieśmy ręce do góry razem
niech samba rzuci taneczny czr

ref.; Śniegowa samba wesoła choć zimna
śniegowa samba od letniej inna
śniegowa samba na mrozie na śniegu
śniegowa samba rozgrzewa nas 

2. Za oknem zima za oknem wieje
a tu w przedszkolu gorąco jest
śniegowa samba do nas się śmieje
w zawrotnym tempie otacza mnie

 
W miesiącu grudniu 2018
PDF

 GRUDZIEŃ U "MOTYLKÓW"

- oczekujemy na spotkanie ze św. Mikołajem, poznajemy zwyczaje naszego regionu z tym związane

 

- oczekujemy na święta Bożego Narodzenia, poznajemy tradyceje i zwyczaje kultywowane na Śląsku, przygotowujemy przedstawienie jasełkowe, zapraszamy rodziców na wspólne spotkanie świateczne

- rozwijamy analizę i syntezę słuchową , liczymy sylaby i głoski w wyrazach, utrwalamy poznane litery czytamy sylaby, wyrazy i zdania, poznajemy kolejne litery K ,R, L U

- rozwijamy mowę czynną , potrafimy wypowiadać się na różne tematy, poznajemy utwory literackie dla dzieci, wzbogacamy wiedzę na różne tematyczna

- rozwijamy kompetencje matematyczne klasyfikujemy i przeliczamy elementy zbioru, dodajemy i odejmujemy na konkretach , poznajemy monety, utrwalamy poznane cyfry poznajemy kolejne 6 i 7 , tworzymy zbiory kilkuelementowe i równoliczne,posługujemy się pojęciami o jeden miniej , o jeden więcej, tyle samo, poruszamy się w przestrzeni wg wskazówek,poznajemy zasady mierznia używamy określeń wyższy - niższy, porównujemy ciężar różnych produktów posługujemy się pojęciami cięższy - lżejszy, odzwierciedlamy liczbę elementów zbioru,

- rozwijamy sprawność naszych dłoni rysujemy na dowolny temat, wykonujemy obrazki o tematyce świątecznej rysujemy wzory po śladzie i samodzielnie

-  rozwijamy poczucie rytmu, poznajemy i śpiewamy piodenki o tematyce świątecznej , tworzymy akompaniament na własnoręcznie zrobionych instrumentach

-  chodzimy na spacery, bawimy się na śniegu , wykonujemy ćwiczenia gimnastyczne kształtujące właściwą postawę ciała

 

 

WSZYSTKIM ŻYCZYMY ZDROWYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT
I SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU !!!

 

 

"JEZU, BOŻE DZIECIĘ" – piosenka

 

1. Ciemną nocą gwiazdy migocą
A Jezus się rodzi w stajence.
Matka Święta uśmiechnięta
Bierze go w swe ręce.

Ref.; Jezu, Jezu, Boże Dziecię
Synku mój jedyny
Ty przyszedłeś na ten świat
Zmazać ludzkie winy.

2. Ciemna nocą gwiazdy migocą
A Dziecię już wita swych gości
Przyszli zwykli, prości ludzie
Przyszli też waszmości.

Ref.:Jezu, Jezu, Boże Dziecię
Mówią pastuszkowie
Tyś jest Królem na tym świecie
Każdy Ci to powie.

3. Ciemną nocą gwiazdy migocą
Trzej króle Jezusa witają
Przyszli razem uczcić Pana
Dary Mu składają.

Ref.:Jezu, Jezu, Boże Dziecię
Mówią trzej królowie
Tyś jest Panem na tym świecie
W maleńkiej Osobie.

4, Ciemną nocą gwiazdy migocą
A Matka swe Dziecię tuli
I przygarnia Je do serca,
Śpiewa luli, luli.

Ref.:Jezu, Jezu, Boże Dziecię
Synku mój jedyny
Ty przyszedłeś na ten świat
Zmazać ludzkie winy.

 

 

"GDY ŚWIĘTA " - piosenka

1. Gdy święta są , dzwoneczki brzmią
choinki jasny blask do siebie woła nas
stań bliżej tu, stań bliżej tu
samotny człowiek jest smutny czasami
a ludziom jest dobrze , gdy nie są sami,
a ludziom jest dobrze , gdy nie są sami

2. Gdy święta są , dzwoneczki brzmią
choinki jasny blask do siebie woła nas
stań bliżej tu, stań bliżej tu
kraj cały jest biały wszyscy marzniemy
przyjdz do nas to razem się ogrzejemy
przyjdz do nas to razem się ogrzejemy

3. Gdy święta są , dzwoneczki brzmi
choinki jasny blask do siebie woła nas
stań bliżej tu, stań bliżej tu
gdy dzwony dzwonią piękna to pora
dwanaście potraw na wieczerzę woła
dwanaście potraw na wieczerzę woła

 

 

 
W miesiącu listopadzie 2018
PDF

 LISTOPAD U ,, MOTYLKÓW''

• nazywamy członków swojej rodziny , wiemy co to jest rodzina wielopokoleniowa
• poznajemy zabawy i zabawki naszych babć i dziadków, poznajemy także urządzenia domowe używane dawniej i dziś, próbujemy nazywać je w gwarze śląskiej
• utrwalamy i przypominamy wiadomości na temat naszego kraju, znamy godło, flagę, hymn i stolicę
• poznajemy legendy o powstaniu państwa polskiego
• świętujemy uroczyście 100 rocznicę odzyskania niepodległości
• kształtujemy umiejetności nazywania i rozpoznawania emocji
• poznajemy pracę krawcowej oraz przybory potrzebne jej w pracy
• odkrywamy znaczenie ciepłego ubierania się, dzielimy się odczuciami związanymi z ciepłem i zimnem, wiemy skąd bierze się ciepło w naszych domach
• odkrywamy znaczenie wiatru, wody i słońca w przyrodzie
• rozwijamy umiejętność analizy i syntezy słuchowej , wyodrębniamy głoski w nagłosi, wygłosie i śródgłosie, liczymy sylaby i głoski w wyrazach, licztmy wyraz w zdani i zdania w wypowiedzi, poznajemy litry M, T,D,Y czytamy proste sylaby , wyrazy i zdania
• rozwijamy umiejętność przeliczania w zakresie 10 i więcej z użyciem liczebników
• głównych i porządkowych,odróżniamy liczenie prawidłowe od błędnego
• poznajemy graficzny zapis liczby 4,5 kojarzymy go z liczbą elementów
• klasyfikujemy przedmioty wg jednej cechy,doskonalimy umiejętność układania rytmów
• porównujemy długość klocków, dopełniamy klockami do 3
• eksperymentujemy głosem i muzyką , uczestniczymy w zabawach muzyczno-rytmicznych, śpiewamy piosenki i tworzymy muzykę, tańczymy tańce ludowe i narodowe (polonez)
• rozwijamy sprawność fizyczną, kształtujemy umiejętność zachowania właściwej postawy
• ciała, uczestniczymy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych w sali i na powietrzu
• rozwijamy małą motorykę , eksperymentujemy z materiałem plastycznym

,, JESIENNY KUJAWIACZEK '' - piosenka

1. Jesienny kujawiaczek
na skakance z wiatru skacze
płaszczyk ma w deszczowych kroplach
daj mu uśmiech gdy go spotkasz

Ref.: Kujawia kujawiaczek
la la la la la la la
Kujawia kujawiaczek
la la la la la la la

2. Jesienny kujawiaczek
z rudych liści ma kubraczek
czasem gwiżdże, czasem dzwoni
bukiet wrzosów trzyma w dłoni 

3. Jesienny kujawiaczek
czasem w deszczu cicho płacze
nie raz śmieje się do słońca
i orzech z drzewa strąca

 

,, Moja mała Ojczyzna'' J. Białobrzeska

 

Jest na mapie mała kropka
ja tu mieszkam , tu mnie spotkasz
jak ciekawie i wesoło
w moim świecie na około 

na podwórku trzy kałuże
położyły się przy murze
trzepak bardzo dziś kaprysi
duży dywan na nim wisi 

kurka Koko i pies Burek
kłócą się i jakiś sznurek
myszka kotu gra na nosie
w polu stoi strachów osiem 

słońce z cieniem gra tu w berka
pan kominiarz z dachu zerka
teraz chyba każdy przyzna
że jest piękna ma Ojczyzna

 

 ,, Jesteśmy Polką i Polakiem''- piosenka


Ref. : Jesteśmy Polką i Polakiem
dziewczynką fajną i chłopakiem
kochamy Polskę z całych sił
chcemy byś również kochał ją i ty i ty

1. Ciuchcia na dworcu czeka
dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać świat
ciuchcia pomknie daleko
i przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem ..........

2. Pierwsze jest Zakopane
miejsce wspaniałe
gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
w nim piękny Wawel
obok Wawelu mieszka smok

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem .............

3. teraz to już Warszawa
to ważna sprawa
bo to stolica Polski jest
Wisł, Pałac Kultury, Królewski Zamek
i wiele innych pięknych miejsc

Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem .................

4. Toruń z daleka pachnie
bo słodki zapach pierników mocno kusi nas
podróż skończymy w Gdańsku
stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

 

 

 
W miesiącu październiku 2018
PDF

 PAZDZIERNIK U ,, MOTYLKÓW''

• rozpoznajemy i nazywamy niektóre warzywa i owoce , poznajemy i nazywamy niektóre grzyby wiemy , których nie wolno jeść, wzbogacamy wiadomości na temat przetworów w naszej spiżarni ,

• wiemy , że owoce i warzywa to bardzo ważne produkty w naszym odżywianiu, poznajemy zasady zdrowego odżywiania oraz pojęcie zdrowy styl życia

• wiemy jak dbać o zdrowie ciała i ducha, potrafimy dbać o swoje zęby wiemy co jest dla nich odpowiedniej, poznajemy pracę lekarza i stomatologa, wiemy także , że ruch to zdrowie aktywnie spędzamy czas wolny, potrafimy ubierać się stosownie do warunków atmosferycznych

• samodzielnie przygotowujemy surówkę z marchewki oraz zdrowe śniadanie

• poznajemy jesienny park i las oraz mieszkające tam zwierzęta, znamy jesienne kolory i potrafimy się nimi bawić,

• wiemy w jaki sposób zwierzęta przygotoiwują się do zimy

• poznajemy liter A, I , E rozwijamy i doskonalimy spostrzegawczość słuchową
wyodrębniamy głóski w nagłosie i wygłosie , liczymy sylaby i głoski w słowach , wyszukujemy poznane litery wśród innych znaków, ćwiczymy umiejętność czytania

• przeliczamy stosując liczebniki gółówne i porządkow, doliczamy i odliczamy elementy zbioru, odróżniamy liczenie poprawne od błędnego, klasyfikujemy przedmioty zw względu na 2 i więcej cech, poznajemy cyrę 2,

• podziwiamy piękno jesiennej przyrody idziemy na wycieczkę do lasu i do parku, tworzymy jesienny kącik przyrody – przynosimy do niego dary jesieni

• rozwijamy sprawność manualną malujemy farbami, wyklejamy , rysujemy po śladziec i samodzielnie linie literopodobne, doskonalimy umiejętność posługiwania się nożyczkami

• wiemy , że ruch to zdrowie dlatego często przebywamy na dworze gdzie aktywnie spędzamy czas, wykonujemy ćwiczenia gimnastyczne bierzemy udział w zabawach ruchowych

 

,, JESIENNA CZA CZA'' - piosenka

1. Kolorowa jesień już chodzi po lesie,
w kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr.
Wietrzyk gwiżdże cza-czę w jesiennym bukiecie,
a dzieci śpiewają cza,cza,cza.

Ref. Tańczymy cza,cza,cza,
cza-czę wietrzyk gra.
Liście tańczą cza-czę,
więc tańczę i ja.

2. Już jesienna pora, już skaczą żołędzie,
jarzębina sznur dziś czerwony ma.
Jesienny już czas, moc kolorów jest wszędzie,
jesienią śpiewamy cza,cza,cza.

 

 
Więcej artykułów…
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>
Strona 1 z 2