Wmiesiącu marcu 2017
PDF

 

• Wkrótce wiosna
• Poznajemy zawody
• Muzyka jest wszędzie
• Wiosna , wiosna

- Prowadzimy rozmowy na temat zmian zachodzących w przyrodzie, cech przedwiośnia – wdrażanie do dłuższych wypowiedzi.
-Wykonujemy gazetkę tematyczną „Zwiastuny wiosny” – podajemy elementy, nazywamy co przedstawiają (ćwiczenia słownikowe).
- Eksponujemy w Kąciku Książki pozycji traktujących o przedwiośniu i wiośnie.
- Przeglądamy czasopisma o tematyce przyrodniczej – wyszukujemy zwiastuny wiosny, np.: przebiśniegi, krokusy, bociany, bazie; omawianie obrazków
- Oglądamy naturalne okazy przebiśniegów , krokusów w przydomowych ogródkach – określamy ich wygląd, kształt kwiatów i liści, poruszamy aspekt roślin chronionych.
- Obserwujemy gałązki wierzbowe (pochodzące z przecinki wiosennej) w Kąciku Przyrody – zwracamy uwagę na wpływ ciepła, światła i wody na rozwijanie się listków.
- obserwujemy aurę – dzielimy się z innymi swoimi spostrzeżeniami
– Obserwujemy kiełkujące rośliny w Kąciku Przyrody. Spożywamy wyhodowany szczypiorek, rzeżuchę i natkę pietruszki.
- Układamy obrazki z części, puzzli, klocków obrazkowych.
- Dorysowujemy do obrazków brakujące elementy.
- Rozwiązujemy zagadki słowne, dźwiękowe i obrazkowe związane z wiosną.
- rozwijamy poczucie rytmu, poruszamy się w rytm muzyki
- poznajemy role batuty w pracy dyrygenta poprzez śpiewanie znanych piosenek z wykorzystaniem gestów dyrygenta
- rozwijamy mowę poprzez wypowiadanie się na temat opowiadań
- akompaniujemy na wybranych instrumentach
- rozwijamy umiejętności wokalne poprzez śpiewanie piosenek
- poznajemy odtwarzacze muzyki stosowane obecnie i dawniej
- rozwijamy umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie ośmiu i więcej
- poznajemy gamę C- dur
- próbujemy tworzyć kompozycje muzyczne z wykorzystaniem własnoręcznie wykonanych instrumentów
- poznajemy znaczenia słów: scena, aktor, kurtyna
- utrwalamy zasady zachowania obowiązujące w teatrze
- wykonujemy kukiełki z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
- rozwijamy orientację przestrzenną wskazując lewą i prawą stronę
- prezentujemy wybrane utwory literackie z podziałem na role
- poznajemy elementy marcowej pogody
- poznajemy oznaki wiosny ( pierwsze kwiaty, powracające do kraju ptaki)
- rozwijamy umiejętności wycinania
- poznajemy etapy rozwoju tulipana
- wykonujemy pisanki z różnorodnych materiałów plastycznych
- rozwijamy myślenie przyczynowo – skutkowego poprzez układanie historyjki obrazkowej
- rozwijamy umiejętność klasyfikowania według jednej lub dwóch cech
- wymieniamy czynniki niezbędne do wzrostu roślin
- uczymy się piosenek ,, Wiosna’’ ,, Zima się skończyła’’
- poznajemy litery W,w; R,r; P,p
- czytamy i układamy wyrazy i zdania z wykorzystaniem poznanych liter
- wykonujemy ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania
- poznajemy figury przestrzenne
- określamy wzajemne położenie obiektów: nad- pod, przed- za

,, Wiosna’’

I
Chociaż na podwórku jest jeszcze zimno
I trochę za wcześnie robi się ciemno
To wszystkie dzieciaki stale myślą o tym,
Kochana wiosenka jest już za płotem.

REF.
Wiosno nasza , kochana wiosenko
Przybądź do nas , przybądź do nas prędko.
Posiej z nami kwiatki i listki na drzewach.
Niechaj ozimina zaszumi zaśpiewa.

II
Chłopcy już zrobili ze słomy Marzannę,
A dziewczynki z panią ubrały ją ładnie.
Spalimy ją dzisiaj, wrzucimy do rzeki.
Niech płynie het, het w świat daleki.

,, Zima się skończyła’’

I
Zima się skończyła,
Wiosny nadszedł czas.
Łąka się zbudziła, zbudził się i las.

REF.
Kukułeczka głośno kuka.
Bociek żabki sobie szuka.
Łąka się zbudziała , zbudził się i las.

II
Hop sa , sa do lasa, każdy biegnie sam.
Kwiatków cała masa, rośnie tu i tam.

REF.
Kukułeczka głośno kuka.
Bociek żabki sobie szuka.
Kwiatków cała masa , rośnie tu i tam.