co słychać na j. niemieckim
W miesiącu marcu 2019
PDF

W marcu na języku niemieckim.


1. Der Frühling ist da!
• Operowanie nazwami symbolizującymi wiosnę: Vögel, der Storch, die Nachtigall, Blumen, die Tulpe, die Biene, die Schnecke, der Regenbogen itp.
2. Male den Frühling
• witamy wiosnę piosenką „Kuckuck”
• operowanie nazwami kolorów w trakcie rysowania symboli wiosny
3. Wetter im Frühling?
• Używanie zwrotów: Wie ist das Wetter im Frühling?,
Es ist sonnig. Es regnet. Es ist warm. Tworzenie kalendarza pogody.
4. „Die kleine Raupe Nimmersatt”
• zapoznanie dzieci z bajką, próby odtwarzania bajki przez dzieci.
• Utrwalenie liczb, kolorów
• zapoznanie dzieci ze stadium rozwojowym motyla
5. Utrwalenie poznanych zabaw, piosenek, pląsów i rymowanek.
6. Zapoznanie i osłuchanie z nowymi zabawami i pląsami integracyjnymi: „Die Räder vom Bus”, „1,2,3, im Sauseschritt”, „Das Lied vom Rechnen”

Piosenki, rymowanki, wierszyki na języku niemieckim.

Das Buslied” – “Die Räder vom Bus”

 
W miesiącu lutym 2019
PDF

W lutym na języku niemieckim

1. Der Winter
• nauka słownictwa związanego z zimą: der Schnee, es ist kalt, es schneit, der Schneemann
• nauka wierszyka: „Der Schneemann”
• nauka słownictwa związanego ze sportami zimowymi: Skifahren, Schlittschuhlaufen, Schlittenfahren,
• osłuchanie się z piosenką: „In den Bergen Ski fahren”.

2. Wir haben Hunger
• operowanie prostymi zwrotami i zdaniami: Ich esse Eis, Ola isst Banane. Ich habe Durst. Wir decken den Tisch.
• Utrwalenie słownictwa grzecznościowego: Bitte, Danke, Entschuldigung, Guten Appetit.
• Zasady prawidłowego zachowania się przy stole.
• Nazywanie sprzętów kuchennych, naczyń i produktów spożywczych np.: die Tasse, das Glas, der Teller, die Gabel, der Messer, der Löffel, das Brot, der Saft, das Obst.
• Zapoznanie z przyimkiem „auf”. Odpowiadanie na pytanie: „Was steht auf dem Tisch?”

Piosenki, rymowanki, wierszyki na języku niemieckim.

Der Schneemann

Schneemann, Schneemann weißer Mann.
Hat'ne rote Nase dran.
Schwarze Augen, schwarzen Mund.
Ist so dick und auch so rund

 
W miesiącu styczniu 2019
PDF

W styczniu na języku niemieckim

1. Die Kleidung
• nazywanie części garderoby: der Pullover, das Kleid, die Hose, das Hemd, der Schuh, die Bluse, das Hemd.
• Śpiewanie piosenki: „Jetzt zieht Hampelmann...”.
• Określanie koloru ubrań.

2. Die Familie - der Grossmuttertag und der Grossvatertag
• nauka słów: Die Mutter, der Vater, die Oma, der Opa, die Schwester, der Bruder.
• Nauka rymowanki: Meine Familie.
• nauka prostych życzeń z okazji święta Babci i Dziadka
• osłuchanie z piosenką: „Lied über mich”.

3. Der Karneval
• zwrócenie uwagi na obchody związane z karnawałem w Niemczech (niektóre Landy)

2. Maskenball !!!!
• Oglądanie przedmiotów związanych z karnawałem: maski, korony, balony, serpentyny itp. Wzbogacanie słownictwa
• Ozdabianie masek karnawałowych według własnego pomysłu (naklejanie gotowych elementów, zdobienie masek kredkami i flamastrami)
• Nazywanie przebierańców
• Wesołe zabawy na balu karnawałowym, utrwalanie słownictwa

 
W miesiącu grudniu 2018
PDF

W grudniu na języku niemieckim .

1. Der Advent und der Nikolaustag.

  • Nazywanie części garderoby świętego Mikołaja: der Mantel, die Mütze, die Stiefel, der Sack, die Handschuhe.
  • Łączenie w pary części garderoby z kolorami
  • Co św. Mikołaj ma w worku? Utrwalenie rzeczowników: die Puppe, dasc Auto, der Ball, der Teddy, das Puppenhaus, die Bausteine.

2. Weihnachtsbaum.

  • Wprowadzenie słów: die Kette, die Kerze, der Stern, die Glaskugel, der Engel.
  • Opisywanie choinki: Der Weihnachtsbaum ist grün, gross und schön.
  • Wprowadzenie określeń: oben links, rechts und unten links, rechts.
  • Wykonanie z papieru choinki oraz utrwalenie słownictwa związanego z wycinaniem, klejeniem oraz malowaniem: falten, schneiden, kleben, malen.
  • Nauka piosenki: „Kling, Glöckchen, kingelingeling


 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>
Strona 1 z 2