co słychać na j. niemieckim
W miesiącu maju 2019
PDF

W maju na języku niemieckim.

1. Die Körperteile
poznajemy nasze części ciała: der Kopf, die Nase, der Hals, das Ohr, der Mund, das Auge, der Arm, die Hand, der Finger, der Bauch, der Bein, der Fuss.
Uczymy się piosenki: „Kopf, Harre, Füsse...”

2. Tiere auf dem Bauernhof.
Zapoznanie ze słowami: der Bauernhof, der Bauer, die Ente, der Hahn, die Henne, die Kuh, das Pferd, das Schaf, die Ziege, die Fliege
utrwalenie przymiotników: gross, klein, stark, itd.
zapoznanie dzieci z bajką: „Viktor auf dem Bauernhof”

3. Der Muttertag
za co kocham moją mamę? Operowanie krótkimi, prostymi zdaniami. Nauka wiersza „”Der Muttertag” i piosenki : „Jambo Mambo”.

4. Dzień Europy. Prezentacja kraju, przygotowanie dekoracji, strojów, nauka zabaw pląsów, piosenek, tańców, itp.

 
W miesiącu kwietniu 2019
PDF

W kwietniu na języku niemieckim.

1. Wetter im Frühling – Pogoda wiosną.
• Używanie zwrotów: Wie ist das Wetter im Frühling?,
Es ist sonnig. Es regnet. Es ist warm. Tworzenie kalendarza pogody.

2. In meinem Garten – W moim ogródku
• zapoznanie z nazwami kwiatów, owoców i warzyw
• nazywanie czynności wykonywanych w ogrodzie
• zabawa: „Obsttellertanz”

3. „Die kleine Raupe Nimmersatt”
• zapoznanie dzieci z bajką, próby odtwarzania bajki przez dzieci.
• Próba inscenizacji bajki
• wprowadzenie nazw owoców, warzyw, produktów spożywczych
• Utrwalenie liczb, kolorów
• zapoznanie dzieci ze stadium rozwojowym motyla

4. Utrwalenie poznanych zabaw, piosenek, pląsów i rymowanek.
5. Osłuchanie i zapoznanie z zabawami relaksacyjnymi: „Tiere in Bewegung”, „Die Spirale ”

 

 
W miesiącu marcu 2019
PDF

W marcu na języku niemieckim.


1. Der Frühling ist da!
• Operowanie nazwami symbolizującymi wiosnę: Vögel, der Storch, die Nachtigall, Blumen, die Tulpe, die Biene, die Schnecke, der Regenbogen itp.
2. Male den Frühling
• witamy wiosnę piosenką „Kuckuck”
• operowanie nazwami kolorów w trakcie rysowania symboli wiosny
3. Wetter im Frühling?
• Używanie zwrotów: Wie ist das Wetter im Frühling?,
Es ist sonnig. Es regnet. Es ist warm. Tworzenie kalendarza pogody.
4. „Die kleine Raupe Nimmersatt”
• zapoznanie dzieci z bajką, próby odtwarzania bajki przez dzieci.
• Utrwalenie liczb, kolorów
• zapoznanie dzieci ze stadium rozwojowym motyla
5. Utrwalenie poznanych zabaw, piosenek, pląsów i rymowanek.
6. Zapoznanie i osłuchanie z nowymi zabawami i pląsami integracyjnymi: „Die Räder vom Bus”, „1,2,3, im Sauseschritt”, „Das Lied vom Rechnen”

Piosenki, rymowanki, wierszyki na języku niemieckim.

Das Buslied” – “Die Räder vom Bus”

 
W miesiącu lutym 2019
PDF

W lutym na języku niemieckim

1. Der Winter
• nauka słownictwa związanego z zimą: der Schnee, es ist kalt, es schneit, der Schneemann
• nauka wierszyka: „Der Schneemann”
• nauka słownictwa związanego ze sportami zimowymi: Skifahren, Schlittschuhlaufen, Schlittenfahren,
• osłuchanie się z piosenką: „In den Bergen Ski fahren”.

2. Wir haben Hunger
• operowanie prostymi zwrotami i zdaniami: Ich esse Eis, Ola isst Banane. Ich habe Durst. Wir decken den Tisch.
• Utrwalenie słownictwa grzecznościowego: Bitte, Danke, Entschuldigung, Guten Appetit.
• Zasady prawidłowego zachowania się przy stole.
• Nazywanie sprzętów kuchennych, naczyń i produktów spożywczych np.: die Tasse, das Glas, der Teller, die Gabel, der Messer, der Löffel, das Brot, der Saft, das Obst.
• Zapoznanie z przyimkiem „auf”. Odpowiadanie na pytanie: „Was steht auf dem Tisch?”

Piosenki, rymowanki, wierszyki na języku niemieckim.

Der Schneemann

Schneemann, Schneemann weißer Mann.
Hat'ne rote Nase dran.
Schwarze Augen, schwarzen Mund.
Ist so dick und auch so rund

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>
Strona 1 z 3