Tematyka:
- Jesień w parku i w lesie
- Jesień w ogrodzie
- Kolory wokół nas
- Co robią zwierzęta i ptaki jesienią
- Poznajemy warzywa i owoce- ich wygląd, smak i zapach (zachęcamy do ich spożywania).
- Wzbogacamy nasz kącik przyrody o „Dary jesieni” – nazywamy, przeliczamy i klasyfikujemy kasztany, żołędzie, szyszki, owoce, warzywa.
- Poznajemy cechy charakterystyczne jesieni
- Uczymy się rozpoznawać drzewa na podstawie liści i owoców
- Obserwujemy zmiany jakie zachodzą jesienią w przyrodzie- opadanie liści, dojrzewanie owoców itp.
- Rozpoznajemy owoce i warzywa po dotyku, wyglądzie, smaku, zapachu
- Poznajemy popularne zwierzęta i ptaki i ich jesienne zwyczaje
- Poznajemy sposoby przygotowania się ludzi do zimy.
- Słuchamy wierszy i piosenek w wykonaniu nauczyciela, wspólnie śpiewamy piosenki
- Uczestniczymy w zabawach ruchowych i rytmicznych
- Nazywamy podstawowe barwy
- Rozwijamy mowę zachęcając do wypowiedzi na określony temat, rozwiązując proste zagadki
- Ćwiczymy słuch fonematyczny poprzez rozwijanie umiejętności dzielenia słów na sylaby
- Rozwijamy umiejętności liczenia od 1-5 w aspekcie głównym i porządkowym (Jeden, dwa, trzy itd. oraz pierwszy, drugi trzeci itd.
- Rozwijamy sprawność fizyczną dzieci poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe w sali i na świeżym powietrzu.
- Doskonalimy samodzielność podczas ubierania się i rozbierania, spożywania posiłków, czynności samoobsługowych (mycie i wycieranie rąk, mycie zębów, itp.)
- Zwracamy uwagę na kulturę spożywania posiłków, kulturalne zwracanie się do siebie
- Dbamy o higienę zmysłów przez. unikanie hałasu, krzyku,
- Rozwijamy zainteresowania plastyczne poprzez rysowanie, malowanie, lepienie, stemplowanie oraz inne techniki plastyczne. Tworzymy kompozycje przestrzenne
- Rozwijamy umiejętność wspólnej zabawy podczas np. wspólnych zabaw tematycznych, konstrukcyjnych i innych
“Co lubimy” - wierszyk
Lubimy jabłuszka
i słodziutkie gruszki
na śliwki jesteśmy
wielkie łakomczuszki.
Marchewkę chrupiemy
jak małe zajączki,
pomidory też zjadamy,
gdy nam wpadną w rączki.
„ŻYCIE PRZEDSZKOLAKA”
1.Warto rano się obudzić,
nie grymasić, nie marudzić.
Na pogodę nie narzekać,
bo w przedszkolu kumpel czeka.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać
lubię życie przedszkolaka. X2
Umiem buty tak ustawić,
żeby wiedzieć który prawy.
Umiem po turecku siadać
i samemu zupę zjadać.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać
lubię życie przedszkolaka. X2
Bardzo lubię mój leżaczek
i za mamą już nie płaczę.
Lubię kiedy gra muzyka,
lubię z kolegami brykać.