Co się dzieje u Motylków?

  • rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy);doskonalenie umiejętności ilustrowania ruchem opowieści; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez podawanie nazw kierunków na kartce papieru, odczytywanie charakterystycznych punktów na mapie; rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli;
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą Polski; zaznaczanie morza i gór na konturowej mapie Polski; ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej;

  • poznajemy zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi , znamy symbolikę zawartości koszyczka, szukamy zajączka
  • odwiedzamy bibliotekę uczestniczymy w lekcji bibliotecznej, znamy zasady poprawnego korzystania z książek , słuchamy bajek i baśni – wypowiadamy się na ich temat
  • dbamy o naszą planetę , wiemy jak ją chronić , utrwalamy zasady segregacji śmieci
  • poznajemy wiosenną łąkę , znamyn jej mieszkańców oraz rośliny na niej rosnące, poznajemy życie pszczół wiemy o ich znaczeniu w życie człowieka, poznajemy rozwój motyla

  • oczekujemy na wiosnę obserwujemy jej pierwsze oznaki, poznajemy cechy charakterystyczne wiosny, wiemy co oznacza przysłowie „ w marcu jak w garncu”, zaznaczamy pogodę w kalendarzu
  •  wzbogacamy wiedzę przyrodniczą, wiemy które ptaki powracają do nas wraz z nadejściem wiosny i co dzieje się w ptasich gniazdach, potrafimy nazwać pierwsze wiosenne kwiaty, wiemy co jest potrzebne roślinom do prawidłowego wzrostu, zakładamy wiosenną hodowlę roślin w kąciku przyrody,

  • wiemy co to jest karnawał, poznajemy zwyczaje karnawałowe na świecie i w naszym regionie – wodzenie niedzwiedzia, bawimy się na balu
  • poznajemy pojęcia związane z teatrem, znamy różne rodzaje teatrów : lalki, żywego aktora, cieni, nazywamy lalki wykorzystywane w teatrze lalek; marionetki, pacynki, kukiełki

  • witamy Nowy Rok , poznajemy zwyczaje z tym związane
  • poznajemy następstwo czasu, utrwalamy nazwy dni tygodnia, pór roku oraz miesięcy, poznajemy sposoby odmierzania czasu dawniej i dziś
  • potrafimy bezpiecznie się bawić na śniegu, znamy zimowe dyscypliny sportowe, wiemy co to jest olimpiada znamy jej symbole

  • przygotowujemy się do spotkania z Mikołajem, pieczemy dla niego ciasteczka
  • przygotowujemy sie również do swiąt Bożego Narodzenia poznajemy zwyczaje i tradycje z nimi zwiazane , uczymy sie piosenek świątecznych
  • rozwijamy i doskonalimy mowę oraz umiejetność wypowiadania się , rozwijamy słuch fonematyczny, poznajemy litery , próbujemy czytać sylaby, wyrazy, proste zdania

  • poszerzamy wiedzę na temat naszej ojczyzny, potrafimy zaśpiewać hymn, znamy symbole narodowe, uczestniczymy w uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości, uczestniczymy w akcji „Szkoła do hymnu” oraz „Szkoła pamieta”
  • poznajemy naszą małą ojczyznę – Gogolin, zwiedzamy ciekawe miejsca, poznajemy historię oraz legendy z naszego regionu

  • rozpoznajemy i nazywamy niektóre warzywa i owoce , poznajemy i nazywamy niektóre grzyby wiemy , których nie wolno jeść, wzbogacamy wiadomości na temat przetworów w naszej spiżarni ,
  • wiemy , że owoce i warzywa to bardzo ważne produkty w naszym odżywianiu, poznajemy zasady zdrowego odżywiania oraz pojęcie zdrowy styl życia
  • samodzielnie przygotowujemy składniki do zupy dyniowej

  • witamy nasze kochane przedszkole oraz pracujące w nim panie
  • poznajemy nowych kolegów i koleżanki, bawimy się wspólnie
  • znamy i stosujemy zasady współżycia w przedszkolnej grupy