• oczekujemy na wiosnę obserwujemy jej pierwsze oznaki, poznajemy cechy charakterystyczne wiosny, wiemy co oznacza przysłowie „ w marcu jak w garncu”, zaznaczamy pogodę w kalendarzu
  •  wzbogacamy wiedzę przyrodniczą, wiemy które ptaki powracają do nas wraz z nadejściem wiosny i co dzieje się w ptasich gniazdach, potrafimy nazwać pierwsze wiosenne kwiaty, wiemy co jest potrzebne roślinom do prawidłowego wzrostu, zakładamy wiosenną hodowlę roślin w kąciku przyrody,
  • wiemy na czym polegają wiosenne prace w ogrodzie, nazywamy i rozpoznajemy narzędzia ogrodnicze porzadkujemy przedszkolną grządkę
  • poznajemy kolejne litery G, C rozwijamy syntezę i analizę słuchową, czytamy proste zdania i teksty, potrafimy układać napisy do obrazków
  • rozwijamy mowę czynną wypowiadamy się na różne tematy, słuchamy utworów literackich dla dzieci
  • doskonalimy umiejętność przeliczania używając liczebników głównych i porządkowych, posługujemy sie cyframi w zakresie 10 i wiecej, rozwijamy umiejętność porządkowania zbiorów rosnąco oraz odzwierciedlania liczebności zbioru na zbiorach zastępczych; doskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania,
  • słuchamy aktywnie muzyki klasycznej, rozwijamy poczucie rytmu przez zabawy rytmiczne, poznajemy gamę dzwięków próbujemy układać własną melodię, śpiewamy piosenki
  • wykonujemy prace plastyczne rozwijające naszą wyobraznię i sprawność manualną oraz umiejętność wykonywania polecen ściśle według instrukcji,
  • rozwijamy sprawność manualną – rysujemy linie literopodobne w liniaturze
  • wykonujemy eksperymenty – doświadczamy świata wszystkimi zmysłami
  • chodzuimy na spacery, obserwujemy przyrodę, zauważamy zachodzące w niej zmiany,
  • rozwijamy sprawność fizyczną uczestniczymy w zabawach ruchowych w sali, ogrodzie przedszkolnym oraz na sali gimnastycznej PSP Nr 2


 PROMYK SŁOŃCA

Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał : Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
 Kto pokaże gniazda ptakom ? (wiosna)
 Kto wygoni misia z nory? (wiosna)
 Zazieleni pola, bory? (wiosna)

2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
 I zaśpiewał dla niej piosenkę.
 Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
 I obudź misia, obudź rzeczkę.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
 Kto pokaże gniazda ptakom ? (wiosna)
 Kto wygoni misia z nory? (wiosna)
 Zazieleni pola, bory? (wiosna)

3. I wiosenka go posłuchała
 Kolorowe kwiaty dała.
 Zabłysnęła w krąg kolorami
 I już zostanie teraz z nami.

Ref: Obudziła pąki kwiatów (wiosna)
 Pokazała gniazda ptakom.(wiosna)
 Wygoniła misia z nory (wiosna)