- oczekujemy na wiosnę obserwujemy jej pierwsze oznaki, poznajemy cechy charakterystyczne wiosny, wiemy co oznacza przysłowie „ w marcu jak w garncu”, zaznaczamy pogodę w kalendarzu
- wzbogacamy wiedzę przyrodniczą, wiemy które ptaki powracają do nas wraz z nadejściem wiosny i co dzieje się w ptasich gniazdach, potrafimy nazwać pierwsze wiosenne kwiaty, wiemy co jest potrzebne roślinom do prawidłowego wzrostu, zakładamy wiosenną hodowlę roślin w kąciku przyrody,
- wiemy na czym polegają wiosenne prace w ogrodzie, nazywamy i rozpoznajemy narzędzia ogrodnicze porzadkujemy przedszkolną grządkę
- poznajemy kolejne litery G, C rozwijamy syntezę i analizę słuchową, czytamy proste zdania i teksty, potrafimy układać napisy do obrazków
- rozwijamy mowę czynną wypowiadamy się na różne tematy, słuchamy utworów literackich dla dzieci
- doskonalimy umiejętność przeliczania używając liczebników głównych i porządkowych, posługujemy sie cyframi w zakresie 10 i wiecej, rozwijamy umiejętność porządkowania zbiorów rosnąco oraz odzwierciedlania liczebności zbioru na zbiorach zastępczych; doskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania,
- słuchamy aktywnie muzyki klasycznej, rozwijamy poczucie rytmu przez zabawy rytmiczne, poznajemy gamę dzwięków próbujemy układać własną melodię, śpiewamy piosenki
- wykonujemy prace plastyczne rozwijające naszą wyobraznię i sprawność manualną oraz umiejętność wykonywania polecen ściśle według instrukcji,
- rozwijamy sprawność manualną – rysujemy linie literopodobne w liniaturze
- wykonujemy eksperymenty – doświadczamy świata wszystkimi zmysłami
- chodzuimy na spacery, obserwujemy przyrodę, zauważamy zachodzące w niej zmiany,
- rozwijamy sprawność fizyczną uczestniczymy w zabawach ruchowych w sali, ogrodzie przedszkolnym oraz na sali gimnastycznej PSP Nr 2
PROMYK SŁOŃCA
Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał : Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może.
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
Kto pokaże gniazda ptakom ? (wiosna)
Kto wygoni misia z nory? (wiosna)
Zazieleni pola, bory? (wiosna)
2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał dla niej piosenkę.
Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
Kto pokaże gniazda ptakom ? (wiosna)
Kto wygoni misia z nory? (wiosna)
Zazieleni pola, bory? (wiosna)
3. I wiosenka go posłuchała
Kolorowe kwiaty dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.
Ref: Obudziła pąki kwiatów (wiosna)
Pokazała gniazda ptakom.(wiosna)
Wygoniła misia z nory (wiosna)