Tematyka miesiąca:
- Szukamy wiosny – przedwiośnie
- Woda i słońce
- Czy to już wiosna?
- Powroty ptaków
- Prowadzimy rozmowy na temat zmian zachodzących w przyrodzie, cech przedwiośnia – wdrażanie do dłuższych wypowiedzi.
- Eksponujemy w Kąciku Książki pozycji traktujących o przedwiośniu i wiośnie.
- Przeglądamy czasopisma o tematyce przyrodniczej – wyszukujemy zwiastuny wiosny, np.: przebiśniegi, krokusy, bociany, bazie; omawianie obrazków
- Oglądamy naturalne okazy przebiśniegów, krokusów w przydomowych ogródkach – określamy ich wygląd, kształt kwiatów i liści, poruszamy aspekt roślin chronionych.
- Obserwujemy gałązki wierzbowe (pochodzące z przycinki wiosennej) w Kąciku Przyrody – zwracamy uwagę na wpływ ciepła, światła i wody na rozwijanie się listków.
- Obserwujemy aurę – dzielimy się z innymi swoimi spostrzeżeniami
- Obserwujemy kiełkujące rośliny w Kąciku Przyrody. Spożywamy wyhodowany szczypiorek, rzeżuchę i natkę pietruszki.
- Dorysowujemy do obrazków brakujące elementy.
- Rozwiązujemy zagadki słowne, dźwiękowe i obrazkowe związane z wiosną.
- Rozwijamy poczucie rytmu, poruszamy się w rytm muzyki
- Poznajemy wielka i małą literę: g, G; w, W; j, J;
- Rozwijamy mowę poprzez wypowiadanie się na temat opowiadań
- Rozwijamy umiejętności wokalne poprzez śpiewanie piosenek
- Rozwijamy umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10
- Rozwijamy orientację przestrzenną wskazując lewą i prawą stronę
- Prezentujemy wybrane utwory literackie z podziałem na role
- Poznajemy elementy marcowej pogody
- Poznajemy oznaki wiosny ( pierwsze kwiaty, powracające do kraju ptaki)
- Rozwijamy umiejętności wycinania
- Wykonujemy pisanki z różnorodnych materiałów plastycznych
- Rozwijamy myślenie przyczynowo – skutkowego poprzez układanie historyjki obrazkowej
- Rozwijamy umiejętność klasyfikowania według jednej lub dwóch cech
- Rozwijamy kompetencje matematyczne poprzez kształtowanie pojęcia mierzenia objętości
- Wymieniamy czynniki niezbędne do wzrostu roślin
- Czytamy i układamy wyrazy i zdania z wykorzystaniem poznanych liter
- Wykonujemy ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania
„Przedwiośnie”
I
I słońce świeci na jasnym niebie,
Wkoło ptaki głośno śpiewają.
Wszyscy ludzie już z utęsknieniem,
Na przyjście wiosny już czekają.
Ref.
A ona ciągle nie przychodzi,
A ona ciągle zapomina.
O tym, że kwiaty chcą rozkwitać,
Bo pora ciepła się zaczyna.
II
W świecie ptaków dziś poruszenie.
Trzeba gniazda szybko budować.
Żeby zdążyć jeszcze przed latem,
Pisklęta swoje wychować.
„Powrót bociana”
I
I bocian Kacper wraca do domu.
Przed nim będzie trasa daleka.
Leci do nas dzielnie z Afryki.
Przecież gniazdo na niego czeka.
Ref.
Boćku, boćku czekamy na ciebie.
I patrzymy kiedy powrócisz.
Kiedy zrobisz porządek w swym gnieździe.
Niepotrzebne gałązki wyrzucisz.
II
Długa drogę bocian pokonał.
Już zaczyna krążyć nad nami.
Wszędzie słychać kle, kle bocianie.
I przyjaźnie macha skrzydłami.