Tematyka miesiąca:

  • Jesień daje nam owoce
  • Jesień w ogrodzie
  • Życie zwierząt w jesiennym lesie
  • Ptaki jesienią
    • obserwujemy zmiany zachodzące jesienią w sadzie, ogrodzie

    • poznajemy pracę ogrodnika

       

    • poznajemy i nazywamy owoce i warzywa po wyglądzie, smaku, dotyku

       

    • poznajemy przetwory przechowywane w spiżarni przygotowane z warzyw i owoców

       

    • doskonalimy umiejętności związane z przeliczaniem w zakresie 10

       

    • poznajemy znaki: +, =

       

    • rozwijamy umiejętności dodawania w zakresie 2 i tworzenia pary

       

    • poznajemy cyfrę 3,4

       

    • poznajemy drukowaną i pisaną literkę: O, o; A,a; M,m;T,t;

       

    • doskonalimy umiejętności manualne związane z: rysowaniem, malowaniem, wycinaniem, rysowaniem po kropkach

       

    • kształtujemy szybką reakcję na sygnał wzrokowy i słuchowy

       

    • poznajemy etapy wytwarzania skoków oraz urządzenia za pomocą których możemy je otrzymać (sokowirówka, wyciskacz do soków)

       

    • poznajemy zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych (tylko pod opieką rodziców)

       

    • poznajemy źródła witamin pochodzących z owoców i warzyw oraz zasady higieny związane z przygotowaniem z nich potraw (mycie, bezpieczne korzystanie z narzędzi)

       

    • doskonalimy umiejętności związane z analizą i syntezą słów

       

    • wyjaśniamy znaczenie słów: cierpliwość, koleżeńskość

       

    • uczestniczymy w uroczystościach przedszkolnych, czerpiemy radość z ich świętowania

       

    • kształcimy wrażliwość muzyczną poprzez śpiewanie piosenek, uwrażliwianie na dźwięki ciche i głośne

       

    • doskonalimy umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych: trójkąt, bębenek

       

    • odkrywamy własne możliwości twórcze poprzez kontakt z muzyką

       

    • uczymy się zgodnej zabawy oraz przestrzegania norm i zasad

       

    • rozbudzamy zainteresowania książką jako źródłem informacji

       

    • poznajemy sposoby odreagowywania napięć, ochrony układu nerwowego, nabywanie umiejętności wyciszania się, relaksacji (tworzymy Kącik Relaksacyjny)

       

    • rozwijamy spostrzegawczość oraz umiejętności związane z analiza i syntezą wzrokową

       

    • poszerzamy wiadomości na temat środowiska naturalnego wybranych zwierząt leśnych (wygląd, sposób poruszania się, odżywiania, przygotowania do zimy)

       

    • wdrażamy się do opieki nad zwierzętami zimą

       

    • kształtujemy nawyk doprowadzania pracy do końca

       

    • rozwijamy kreatywność podczas tworzenia prac i wyborze materiału do ich wykonania

       

    • kształtujemy umiejętności odtwarzania krótkich struktur rytmicznych za pomocą ruchu

       

    • rozwijamy mowę, wyobraźnię i myślenie poprzez ćwiczenia w budowaniu zdań i samodzielnych wypowiedzi

       

    • poznajemy budowę ptaków oraz ciekawostki z życia sowy

       

    • poznajemy wygląd, nazwy i zwyczaje niektórych ptaków tj. jaskółka, gil, sójka,sikorka, wróbel, bocian oraz sposobów pomocy ptakom zimą

       

    • rozwijamy umiejętności związane z dużą motoryką poprzez ćwiczenia ogólnokształcące z wykorzystaniem różnorodnych przyrządów (woreczki, szarfy, obręcze, piłeczki itp.)

       

 

 

„Owocowe witaminki”

I

Jabłko, gruszka, śliwka też
zjedz owoce jeśli chcesz

Ref.

Mniam, mniam witaminki,
dla chłopczyka i dziewczynki.
Mniam,mniam witaminki,
dla Treflika i Treflinki

II

Kosz owoców pełen mam
zaraz Treflikowi dam

 

„Nasza nauczycielka”

I

Dzieci czasem bywają głośne
i do tego trochę nieznośne.
Ich psikusy, figle, psoty
przysparzają naszej pani roboty.
Kiedy boli palec i główka 
i to nie jest szkolna wymówka.
Wtedy pani patrzy czule
i mijają wszelkie troski i bóle.

REF.

Bo nasza pani ma zalet wiele
jest przyjacielem, nauczycielem.
Na koniec świata pójdziemy za nią,
każdy by poszedł za taka panią.

II

Pani uczy czytać i liczyć.
Śpiewa z nami, tańczy i ćwiczy.
Choć do dzieci ma wielka miłość,
to najbardziej ćwiczy z nami cierpliwość.
Dzisiaj pani życzymy zdrowia,
jest potrzebne by tak pracować.
Żeby siłę mieć i energię,
zawsze pełne w swoim sercu baterie.