Tematyka miesiąca:
- Jesień daje nam owoce
- Jesień w ogrodzie
- Życie zwierząt w jesiennym lesie
- Ptaki jesienią
-
-
obserwujemy zmiany zachodzące jesienią w sadzie, ogrodzie
-
poznajemy pracę ogrodnika
-
poznajemy i nazywamy owoce i warzywa po wyglądzie, smaku, dotyku
-
poznajemy przetwory przechowywane w spiżarni przygotowane z warzyw i owoców
-
doskonalimy umiejętności związane z przeliczaniem w zakresie 10
-
poznajemy znaki: +, =
-
rozwijamy umiejętności dodawania w zakresie 2 i tworzenia pary
-
poznajemy cyfrę 3,4
-
poznajemy drukowaną i pisaną literkę: O, o; A,a; M,m;T,t;
-
doskonalimy umiejętności manualne związane z: rysowaniem, malowaniem, wycinaniem, rysowaniem po kropkach
-
kształtujemy szybką reakcję na sygnał wzrokowy i słuchowy
-
poznajemy etapy wytwarzania skoków oraz urządzenia za pomocą których możemy je otrzymać (sokowirówka, wyciskacz do soków)
-
poznajemy zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych (tylko pod opieką rodziców)
-
poznajemy źródła witamin pochodzących z owoców i warzyw oraz zasady higieny związane z przygotowaniem z nich potraw (mycie, bezpieczne korzystanie z narzędzi)
-
doskonalimy umiejętności związane z analizą i syntezą słów
-
wyjaśniamy znaczenie słów: cierpliwość, koleżeńskość
-
uczestniczymy w uroczystościach przedszkolnych, czerpiemy radość z ich świętowania
-
kształcimy wrażliwość muzyczną poprzez śpiewanie piosenek, uwrażliwianie na dźwięki ciche i głośne
-
doskonalimy umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych: trójkąt, bębenek
-
odkrywamy własne możliwości twórcze poprzez kontakt z muzyką
-
uczymy się zgodnej zabawy oraz przestrzegania norm i zasad
-
rozbudzamy zainteresowania książką jako źródłem informacji
-
poznajemy sposoby odreagowywania napięć, ochrony układu nerwowego, nabywanie umiejętności wyciszania się, relaksacji (tworzymy Kącik Relaksacyjny)
-
rozwijamy spostrzegawczość oraz umiejętności związane z analiza i syntezą wzrokową
-
poszerzamy wiadomości na temat środowiska naturalnego wybranych zwierząt leśnych (wygląd, sposób poruszania się, odżywiania, przygotowania do zimy)
-
wdrażamy się do opieki nad zwierzętami zimą
-
kształtujemy nawyk doprowadzania pracy do końca
-
rozwijamy kreatywność podczas tworzenia prac i wyborze materiału do ich wykonania
-
kształtujemy umiejętności odtwarzania krótkich struktur rytmicznych za pomocą ruchu
-
rozwijamy mowę, wyobraźnię i myślenie poprzez ćwiczenia w budowaniu zdań i samodzielnych wypowiedzi
-
poznajemy budowę ptaków oraz ciekawostki z życia sowy
-
poznajemy wygląd, nazwy i zwyczaje niektórych ptaków tj. jaskółka, gil, sójka,sikorka, wróbel, bocian oraz sposobów pomocy ptakom zimą
-
rozwijamy umiejętności związane z dużą motoryką poprzez ćwiczenia ogólnokształcące z wykorzystaniem różnorodnych przyrządów (woreczki, szarfy, obręcze, piłeczki itp.)
-
„Owocowe witaminki”
I
Jabłko, gruszka, śliwka też
zjedz owoce jeśli chcesz
Ref.
Mniam, mniam witaminki,
dla chłopczyka i dziewczynki.
Mniam,mniam witaminki,
dla Treflika i Treflinki
II
Kosz owoców pełen mam
zaraz Treflikowi dam
„Nasza nauczycielka”
I
Dzieci czasem bywają głośne
i do tego trochę nieznośne.
Ich psikusy, figle, psoty
przysparzają naszej pani roboty.
Kiedy boli palec i główka
i to nie jest szkolna wymówka.
Wtedy pani patrzy czule
i mijają wszelkie troski i bóle.
REF.
Bo nasza pani ma zalet wiele
jest przyjacielem, nauczycielem.
Na koniec świata pójdziemy za nią,
każdy by poszedł za taka panią.
II
Pani uczy czytać i liczyć.
Śpiewa z nami, tańczy i ćwiczy.
Choć do dzieci ma wielka miłość,
to najbardziej ćwiczy z nami cierpliwość.
Dzisiaj pani życzymy zdrowia,
jest potrzebne by tak pracować.
Żeby siłę mieć i energię,
zawsze pełne w swoim sercu baterie.