Tematyka:

  • Marcowa pogoda
  • Dbamy o zdrowie na przedwiośniu
  • Nadchodzi wiosna
  • Wielkanoc
  • Prowadzimy rozmowy na temat zmian zachodzących w przyrodzie, cech przedwiośnia – wdrażanie do dłuższych wypowiedzi.
  • Eksponujemy w Kąciku Książki pozycji traktujących o przedwiośniu i wiośnie.
  • Przeglądamy czasopisma o tematyce przyrodniczej – wyszukujemy zwiastuny wiosny, np.: przebiśniegi, krokusy, bociany, bazie; omawianie obrazków
  • Oglądamy naturalne okazy przebiśniegów, krokusów w przydomowych ogródkach – określamy ich wygląd, kształt kwiatów i liści, poruszamy aspekt roślin chronionych.
  • Obserwujemy gałązki wierzbowe (pochodzące z przycinki wiosennej) w Kąciku Przyrody – zwracamy uwagę na wpływ ciepła, światła i wody na rozwijanie się listków.
  • obserwujemy aurę – dzielimy się z innymi swoimi spostrzeżeniami
  • Obserwujemy kiełkujące rośliny w Kąciku Przyrody. Spożywamy wyhodowany szczypiorek, rzeżuchę i natkę pietruszki.
  • Dorysowujemy do obrazków brakujące elementy.
  • Rozwiązujemy zagadki słowne, dźwiękowe i obrazkowe związane z wiosną.
  • rozwijamy poczucie rytmu, poruszamy się w rytm muzyki
  • poznajemy wielka i małą literę: g,G; w,W; j,J;
  • rozwijamy mowę poprzez wypowiadanie się na temat opowiadań
  • rozwijamy umiejętności wokalne poprzez śpiewanie piosenek
  • rozwijamy umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10
  • rozwijamy orientację przestrzenną wskazując lewą i prawą stronę
  • prezentujemy wybrane utwory literackie z podziałem na role
  • poznajemy elementy marcowej pogody
  • poznajemy oznaki wiosny (pierwsze kwiaty, powracające do kraju ptaki)
  • rozwijamy umiejętności wycinania
  • wykonujemy pisanki z różnorodnych materiałów plastycznych
  • rozwijamy myślenie przyczynowo – skutkowego poprzez układanie historyjki obrazkowej
  • rozwijamy umiejętność klasyfikowania według jednej lub dwóch cech
  • rozwijamy kompetencje matematyczne poprzez kształtowanie pojęcia mierzenia objętości
  • wymieniamy czynniki niezbędne do wzrostu roślin
  • czytamy i układamy wyrazy i zdania z wykorzystaniem poznanych liter
  • wykonujemy ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania
  • poznajemy zwyczaje i tradycje związane ze świętami Wielkiej Nocy
  • wykonujemy wielkanocne ozdoby

„Powrót bociana”

I

I bocian Kacper wraca do domu.

Przed nim będzie trasa daleka.

Leci do nas dzielnie z Afryki.

Przecież gniazdo na niego czeka.

Ref.

Boćku, boćku czekamy na ciebie.

I patrzymy kiedy powrócisz.

Kiedy zrobisz porządek w swym gnieździe.

Niepotrzebne gałązki wyrzucisz.

II

Długa drogę bocian pokonał.

Już zaczyna krążyć nad nami.

 Wszędzie słychać kle, kle bocianie.

I przyjaźnie macha skrzydłami.

„Wiosna”

                         

I

Chociaż na podwórku jest jeszcze zimno

I trochę za wcześnie robi się ciemno

To wszystkie dzieciaki stale myślą o tym,

Kochana wiosenka jest już za płotem.

REF.

Wiosno nasza, kochana wiosenko

Przybądź do nas, przybądź do nas prędko.

Posiej z nami kwiatki i listki na drzewach.

Niechaj ozimina zaszumi zaśpiewa.

II

Chłopcy już zrobili ze słomy Marzannę,

A dziewczynki z panią ubrały ją ładnie.

Spalimy ją dzisiaj, wrzucimy do rzeki.

Niech płynie het, het w świat daleki.

„Zima się skończyła”

I

Zima się skończyła,

Wiosny nadszedł czas.

Łąka się zbudziła, zbudził się i las.

REF.

Kukułeczka głośno kuka.

Bociek żabki sobie szuka.

Łąka się zbudziała, zbudził się i las.

II

Hop sa, sa do lasa, każdy biegnie sam.

Kwiatków cała masa, rośnie tu i tam.

REF.

Kukułeczka głośno kuka.

Bociek żabki sobie szuka.

Kwiatków cała masa, rośnie tu i tam.