Tematyka:

  1. Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
  2. Czy kot w butach był na weselu Kopciuszka?
  3. Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
  4. Z czego to jest zrobione?
  5. Gdzie mieszka sztuka?

W ciągu całego miesiąca dzieci dowiedzą się:

  • Poznajemy zjawiska pogodowe charakterystyczne dla przedwiośnia,
  • Poznajemy w jaki sposób woda krąży w przyrodzie
  • Poznajemy żywioły: powietrze, ogień, wodę i ziemie.
  • Jakie są ulubione postacie z dziecięcych baśni
  • Na czym polega zawód bibliotekarza
  • Jak można przygotować własną książkę
  • Jakie są oznaki wiosny
  • Poznajemy ptaki, które wracają z ciepłych krajów
  • Jakie prace wykonuje się wiosną w polu i w ogrodzie
  • Jak zbudowany jest kwiat tulipana
  • Jak powstaje biały ser, wełna, papier,
  • Poznajemy różne formy sztuki, wiemy jak należy zachować się w teatrze, kinie muzeum itd.
  • Rozwijamy słuch fonematyczny - dzielimy zdania na wyrazy, dzielimy wyrazy na sylaby; wyodrębniamy głoski w nagłosie, wygłosie; układamy modele wyrazów z kartoników
  • Poznajemy litery N, n, R, r, F, f, G, g, Ł, ł
  • Posługujemy się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10 i więcej,
  • Znamy znaki „=, -, +, oraz zapis cyfrowy liczb od 1 do 10.
  • Znamy dni tygodnia i nazwę aktualnego miesiąca
  • Rozwijamy sprawność manualną przez: rysowanie, malowanie, wydzieranie, lepienie, konstruowanie, itp.
  • Rozwijamy poczucie rytmu przez różne ćwiczenia rytmiczne a także tańce i piosenki
  • Rozwijamy sprawność fizyczną przez częste pobyty na świeżym powietrzu, gimnastykę oraz ubieranie się zgodnie z aurą pogodową na dworze.

Piosenki:

„Żartowniś marzec”

I.Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe

A ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre

Gwiżdże sobie wesolutko skacze tak radośnie!

Tu napsoci, tam napsoci, swojej cioci Wiośnie.

Ref. W marcu, w marcu jest jak w garncu

Taki pogodowy sos

Kto nie wierzy ten dostanie pstryczka w nos

Kap, kap, kap, kap –deszcz

Ciap, ciap, ciap, ciap- śnieg

Puk, puk, puk puk- grad

Uuuuu –wiatr!

II.Wiosna wzięła się pod boki dzieci jest jej szkoda.

Oj ty marcu łobuziaku –co to za pogoda?

Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek

Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek

Ref. W marcu, w marcu….

III.Marzec skoczył pod chmury i mówi do cioci

Ciociu wiosno zaraz słońce cały świat ozłoci

Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci!

Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci

Ref. W marcu, w marcu….

„Bajkowe Marzenia”

I. Są bajki i baśnie, cudowny świat,

 gdzie żyją krasnale i wróżki.

 I czy masz pięć latek, czy dużo lat,

 to lubisz tak śnić do poduszki.

Tam możesz być, kim tylko chcesz,

 i spełnić swoje marzenia.

 Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

 powiedzmy swoje życzenia. 2x

II. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,

 to w bajkach jest zawsze pogoda.

 I nawet gdy złego coś dzieje się,

 to zaraz ktoś uśmiech znów doda!

 Bajkowy świat, inny niż nasz,

 wszystko na dobre wciąż zmienia.

 Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

 powiedzmy swoje życzenia. 2x