Te paluszki to są kotki.
Kotki bardzo lubią psotki.
Pierwszy kotek ciągle skacze.
Choć upadnie to nie płacze.
Drugi kotek z pierwszy skacze.
Choć upadnie to nie płacze.
Trzeci kotek z drugim skacze.
Choć upadnie to nie płacze.
Czwarty kotek z trzecim skacze.
Choć upadnie to nie płacze.
Piąty bawił się dziś w berka.
Teraz pyta,, Gdzie kołderka?
Dnia 18 maja w grupie Biedronek odbyły się ostatnie zajęcia programu „Karolinkowe wierszyki – psotniki”. Program zawierał zbiór krótkich, rytmicznych wierszyków, które dzieci mogły ilustrować głównie z wykorzystaniem palców i dłoni. Podczas zajęć stosowano między innymi : zabawy logopedyczne, logorytmiczne, tradycyjne zabawy kołowe oraz elementy metod D. Dziamskiej, M. Montessorii, matematyki sensorycznej.
Treść poznanych przez dzieci wierszyków – rymowanek miała rozwijać wyobraźnię i zainteresowania dzieci, wzbogacić ich słownictwo, a specjalnie dobrany tekst ortofoniczny w sposób spontaniczny wpłynąć na wymowę dzieci.
Program miał być dla przedszkolaków gr. Biedronek przede wszystkim dobrą zabawą, sprawiającą przyjemność i radość.
Podczas ostatnich zajęć programu nasze przedszkolaki poznały ostatnią z rymowanek,, Kotki lubią psotki’’. Metodą wykorzystaną podczas zabaw i zajęć tego dnia była metoda matematyki sensorycznej, to dzięki niej dzieci w sposób praktyczny mogły utrwalić pojęcia matematyczne. Poprzez uczestnictwo w takich zabawach jak : Podłogowa lawa, Wielka stopa, Lustro, Klasy, Rytmy przedszkolaki mogły utrwalić łatwo i szybko przyswoić sobie nowy wierszyk.
Na zakończenie zajęć każdy przedszkolak tej grupy otrzymał pamiątkowy dyplom za aktywny, kilkumiesiczny udział w zajęciach.
Dziękuję wszystkim Biedronkom za wspaniałą, wspólną zabawę. Mam nadzieję,że zajęcia będą dla wszystkich dzieci radosnym i miłym wspomnieniem.
Gizela S.